באשר תליני אלין
הדף מאת: מערכת מדרשת / אתר מדרשת
רות הולכת בעקבותיה של נעמי אל ארצה ואל אלוהיה, וגם אל מקום הלינה שלה. דף הלימוד בוחן את הקשר בין בית לבין תחושת שייכות, בין החלל בו מתגוררים לבין תחושת השייכות והזהות ואת משמעותם העמוקה של דבריה של רות 'באשר תליני אלין'. המוקד המרכזי של דף הלימוד הוא יצירת אמנות מיוחדת שנעשתה עבור 'מדרשת' לתערוכת שבועות - "שיבה. אדמה. מלוכה. שבעה יוצרים ומגילת רות"
דרור צונץ, מיוחד עבור מדרשת 2013
מתוך האתר של סיון יתום, אדריכלית ומעצבת פנים (http://www.sivanyatom.com)
"בית נכון בעיני הוא מקום שבו תמיד תרגיש נוח.
מקום עם קנה מידה אנושי ופרופורציות הרמוניות, שנעים לשהות בו.
מקום בעל גמישות לשינויים במשפחה - גידול ילדים או הזדקנות הורים.
מקום להירגע ולנוח אחרי יום עבודה ארוך,
המקום שלך. שלנו."

"תהליך התכנון מתחיל בהקשבה לצרכי המשפחה...
הצרכים והחלומות מתורגמים לסקיצות של מבנה מוחשי, המשתלב בסביבתו..."

© כל הזכויות שמורות למחברת
www.sivanyatom.com
דיון
רות מתעקשת ללכת עם נעמי, לעזוב את מולדתה ואת בית אביה ולהפוך את הבית של נעמי לביתה שלה.
  • איך אתם מבינים את דבריה של רות לנעמי : '...אל-תפגעי-בי, לעזבך לשוב מאחריך כי אל אשר תלכי אלך, ובאשר תליני אלין, עמך עמי, ואלהיך אלהי' (רות פרק א, פסוק טז), מדוע דווקא 'באשר תליני' ולא באשר תגורי/ תאכלי וכדומה?
  • מה לדעתכם דמיינה לעצמה רות על הגבול שבין מואב לארץ כנען בנוגע לבית אליו היא הולכת בעקבותיה של נעמי?
  • איך מבין האמן דרור צונץ את המרחב, חלל הקיום של רות ונעמי?
  • מתי לדעתכם הפך הבית בבית לחם, לבית?
דף מספר 7 בסדרה יוצרים ומגילת רות, דפים נוספים בסדרה:
1 2 3 4 5 6 8 9