תיקון משנה ותלמוד בבא מציעא מהדורה מתוקנת

תיקון לתחילת מסכת בבא מציעא
מבוא: הצורך בתיקון של ההתחלה של משנה בבא מציעא כי זקוק לתיקון מכמה סיבות לפי שיטות במורשת היהודית.
לעומת סיפור שטוב להאריך בפרטים ואפילו בקצת שיח בין דמויות אבל לימוד שונה לפי השיטה בחינוך של מורשת היהודית לעולם ללמד קצר והמקור בפרק ראשון של מסכת פסחים כידוע, ובסיבה זו לעולם לקצר כשיכולים וכאן אפשרי לקצר אילו רבני היהדות כיבדו א המסורת היהודית כי אם מחפשים מי התנא של המשנה? אין שם עד משנה ששית של מצא שטר חוב אבל חמש פסקאות הם מסוג סתם היינו שהשם מוסתר ולכן ידוע לפי המורשת של רב מאיר כמו שאמרו בפרק ראשון של גיטין סתם משנה רב מאיר ובסיבה זו ידוע שלא הולכים כרב מאיר כי הם מנהיגי ההלכה כבר קבעו שההלכה לא כרב מאיר ובסיבה זו המשנה גרמה טעות בספרים להגיד שהדין להגיד שבוע כאשר נגד מנהיגי ההלכה שקבעו שהלכה לא כרב מאיר וזה מכריח אותנו לחפש אפשרות אחרת
ולמרות שבגמרא אמרו שאפשרי שהמשנה כחכמים זה רק אפשרי אבל גם אפשרי שבגלל שכול אחד מוציא מיד השני צריך עדים למרות שגם בידו כי עדיין מוציא מיד השני וזה פותח שתי אפשרויות
הראשון פשוט לקצר כדי לאפשרי לשופטים שבכול דור ודור להגיד מה דעתם בכול המקרים האלה בלי לשמור דברי רב מאיר ולהטעות ספרי שולחן ערוך ועוד ללכת כרב מאיר כי הם קבעו שהלכה לא כרב מאיר ואז השופטים חופשיים להחליט לעצמם מה דעתם כי ההלכה לא כרב מאיר שאמר שבועה ואז לקצר כול החלקים עד שטר חוב שבדף יב' עמוד ב' וכן לקצר את הדיון לפרש את המשנה שיכלו לקצר וכול שהתגלגל מהפירוש ורק להתחיל בלי כול הדיון של דף ב' עד דף יב' כאשר אני מדגים עכשיו "מצא שטרי חוב אמרו חכמים לא יחזיר" ואז כמו בפרק מאוחר יותר "גמרא קא פסיק ותני לא שנא" ולפרט בגמרא את הפירוש "יש אחריות נכסים או אין אחריות נכסים בית דין נפרעין מהם במאי עסקינין? וכולי" רק משם בלי המשנה והפירוש והדיון שעל המשנה שיכלו לקצר כי כבוד המורשת גורם לקצר כי גורם לכבד א השיטה בחינוך לעולם ללמד קצר כי יכלו לקצר כול המשנה וכול הפירוש והדיון שעל המשנה שנכון לקצר ובסיה זו כבוד המורשת גורם לקצר
אומנם במקרה הזה שכבר יש נזק וכבר גרם טעות אני נאלץ להציע את התחליף ולא שבתי דין יטעו לעשות כרב מאיר בניגוד למנהיגי ההלכה שכבר קבעו שההלכה לא כרב מאיר ואז השאלה אם ההלכה שונה ולא כרב מאיר אז מה ההלכה? ואז בידוע שהלכה שאין אחד מוציא מיד חבירו אלא בעדים ואפילו סומכוס מסכים כששנים אוחזים כי כול אחד רוצה להוציא מיד השני שגם אוחז
__
פרק א' משנה ותלמוד בבא מציעא מהדורה מתוקנת

משנה א'

אמרו רבנן אין מוציא מחבירו אלא בעדים [דף ב' עמוד ב'] כיצד שנים שבאו לפני בית דין כשהיו אוחזין בטלית זה אומר אני מצאתיה וכולה שלי [גמרא דף ב' עמוד א' היינו מאחר וכבר מדפיסים ולא בעל פה, עדיף לקיים את הגמרא לשנות ככה] וזה אומר אני מצאתיה וכולה שלי, אין מוציא מיד חבירו אלא אם יש עדים כדבריו וכיצד יעשו אם אין עדים, בית דין יקבע שלא של אחד מהם אלא בית דין ימכור והכסף ייחלק לעניים אחרים וכן שנים רוכבין על גב בהמה או שהיה אחד רוכב ואחד מנהיג ואפילו אם זה אומר הרמנו ביחד וחצי שלי וזה אומר הגבהתי תחילה וכולה שלי, שמודה בחצי מפני שאמרו רבנן המוציא מחבירו עליו הראיה בעדים. ואם יש עדים כשניהם אמר נועם אומר אני עדי שקר הם וכאילו לא העידו: גמרא : מתני' לא כסומכוס [גמרא ב' עמוד ב'] שאמר ממון המוטל בספק חולקים בלא שבועה, אפילו תימא סומכוס כי אמר סומכוס כשלא תפסי תרויהו אבל תפסי תרוייהו אין אחד מוציא מיד חבירו אלא בעדים:
מתני': מצא שטרי חוב אמרו חכמים [יב' עמוד ב'] לא יחזיר: גמרא: קא פסיק ותני לא שנא יש אחריות נכסים או אין אחריות נכסים בית דין נפרעין מהם במאי עסקינין" ורק משם להמשיך אבל לקצר ולא להאריך בשום פרט לפני כן שרק נתגלגל בגלל המשנה שיכלו לקצר ולא כמו ספר המקולקל והפגום שמסרו לנו בניגוד לשיטה במורשת לעולם ללמד קצר, ואילו רבני היהדות קיבלו את המורשת היו מדפיסים קצר לפי השיטה בחינוך לעולם ללמד קצר ודי בתיקון זה להדגים וכן כשהם יבצעו תיקון כול המסכת אבל הם מתעקשים לא לתקן ורבני היהדות מזלזלים במורשת יותר מחילוני הפשוט שאומר זה משעמם או לא חשוב, ולאור שאין לנו ספרים שראוי להאמין בהם ואין לנו מלמדים שראוי לסמוך בהם ואין להם דרך לרכוש אמון כבוד המורשת גורם להתרחק מהספרים שכנזכר מנוגדים למנהיגי ההלכה שקבעו אין הלכה כרב מאיר וזה כבר גרם טעות בספר שולחן ערוך שטעה לכתוב שבועה ואז זה גורם בעיה שחמור מאוד להגיד שבועה ובכלל כבר קבעו שהלכה לא כרב מאיר ובסיבה זו נחשב טעות ולכן במקום ללמוד ספר פגום ומקולקל עדיף לקרוא סיפור ובסיפור טוב להאריך, ואם יהיה זמן אני אוסיף להאריך עוד בסיפור ההוא כי בסיפור שונה מלימוד ועדיף לקרוא סיפור למשל הסיפור
בקישור
https://www.sefaria.org/sheets/373770
www.sefaria.org/sheets/373770
ועדיף מתיקון זה שבעיקרו רק להדגים ולבדוק השוואה רק להכיר בהבדל ובסיבה זו להמתין עד שיבוא משיח בגלוי והוא ילמד ככתוב ותורה יבקש מפיהו היינו כשיבוא משיח בגלוי, וכולם ידעו כי גלוי, כי אתם מאמינים שיבוא ומחכים שיבוא כבר היום וזה לא משחרר מהלכה ולא מלימוד משנה ותלמוד לעולם ועד כי אתם מאמינים שיבוא, רק מא שלא מאמין שיבוא יחשוש שלא יהיה יקון לעולם ועד אומנם אתם מחכים למשיח יותר מרבני היהדות ואולי יבוא כבר היום לפני שקיעת השמש. זה יהיה :) נפלא.