רחמים לתינוק

האם יש שני צדדים בתוך ההלכה בנושא של מיצוות ברית מילה?

מי שלא מכיר שני צדדים, הוא לא בחר ולא באמת הסכים כי חשב "רק מוכרח אין ברירה."

אומנם יש שיקולי הדת/ההלכה עצמה לא לקבל את העמדה של רבנים דתיים בנושא של ברית מילה כאשר אדגים.

כאשר נולד תינוק והאחרים לוחצים למול את הבן שלכם או רבי דתי או הסבא...

האם להתכופף? או להשיב שהבן יגדל ויבחר באיזה פירוש מאמין. ולאיזה רופא מאמין.

בנושא רחמים לתינוק חשוב לאפשר לבן לגדול ולבחור באיזה פירוש הוא מאמין עבור מיצוות מילה ולא להתעלם מההלכה שאפילו יום כיפור, שיש בו חשיבות של כרת, עדיין אמרו שבספק נפשות משוחרר מדיני יום כיפור אפילו ספק ובסיבה זו לאור שכבר מתו יותר מתינוק אחד מסיבוכי ברית מילה וזה שיקול הלכתי של ספק פיקוח נפש שההלכה עצמה משחררת אפילו יום כיפור אין להבדיל מיצוות מילה, מלבד שיקולים נוספים בהמשך, ואז כשיגדל הבן יבחר עבור גוף של עצמו יבחר אם לסכן את עצמו או לסמוך על דין ספק פיקוח נפש שמשחרר אפילו את יום כיפור כי רק אם מכיר את שני הצדדים ואז בוחר לכרות חלק מגופו אז החליט לפי בחירה כשהכיר הצדדים וכן אם מחליט שמאמין לפירוש אחר, לא מאוחר מדי לבחור פירוש ש-שונה מלמול תינוק.
כמו כן מי שעושה לעצמו בגלל שחושב שיותר בריא, עדיין צריך להכיר שני הצדדים כי יש רופאים בשני הצדדים של הדיון של כריתת חלק מהעורלה אבל אם לא יודע שיש צד "לא למול" אז לא באמת הסכים כי לא בחר, ואין "גילוי נאות" של שני צדדים, ולכן חשוב לאפשר לבן לגדול ולבחור בין הרופאים לאיזה מהם הוא מאמין כנזכר
וראו בכתבה שיקולים לא לקבל את הטענה של רבנים דתיים הטוענים "מוכרח למול ואין ברירה בנושא ימול בשר ערלתו"
www.rabbinoam.bloger.co.il/315092/
אלא להעדיף רחמים וחמלה כאשר הסברתי ונימקתי משיקולי תורה שבעל פה בעצמה לדוגמה "דבר למד מעניינו" ושל "אין היקש למחצה" וגם שיטת רב שלמה רשי באופן פירוש המקרא.

לצערי אני רק יכול לדבר עם מי שמרגיש רחמים אבל מי שלא אכפת לו, לא יקרא.
ומהי השורה התחתונה?

אפילו אם נניח שיש מיצווה לכרות היא במצב שאין ספק פיקוח נפש. וגם יש ספק מהו הפירוש המתאים יותר למילים לכן חשוב להכיר את שני הצדדים שבתוך מסגרת הדת כי שונה מחילוני שאומר אני מתעלם מההלכה אלא במקרה הזה מי שמתעלם מדין "ספק פיקוח נפש" הוא המתעלם מהמורשת היהודית.