Parshat Sotah פרשת נשא פרק ה' פסוק יג

(יג) וְשָׁכַ֨ב אִ֣ישׁ אֹתָהּ֮ שִׁכְבַת־זֶרַע֒ וְנֶעְלַם֙ מֵעֵינֵ֣י אִישָׁ֔הּ וְנִסְתְּרָ֖ה וְהִ֣יא נִטְמָ֑אָה וְעֵד֙ אֵ֣ין בָּ֔הּ וְהִ֖וא לֹ֥א נִתְפָּֽשָׂה׃

(13) And a man had relations with her, and it was hidden from the eyes of her husband, she became tame'i secretly, and there was no witness against her, and she wasn't forced.

(א) ושכב איש. פרט לקטן ומי שאינו איש:

-This excludes a child or someone who isn't a man.

(ד) ונסתרה. שיעור שתראה לטמאת ביאה:

- Enough time to become tam'ei.

Rambam on Length of Time

(ב) הסתירה האמורה בתורה ונסתרה הוא שתסתר עם אותו האיש שאמר לה אל תסתרי עמו, בפני שני עדים. אם שהתה עמו כדי טומאה שהוא כדי לצלות ביצה ולגמעה הרי זו אסורה על בעלה עד שתשתה מי המרים ויבדק הדבר. ובזמן שאין שם מי סוטה תאסר עליו לעולם ותצא בלא כתובה.

(2) The seclusion mentioned in the Torah - "And she secludes herself" - is [valid when] she secludes herself with the [same] man about whom [her husband] told her, 'Do not seclude yourself with him' before two witnesses. If she remained with him [long enough] for defilement - which is [the time it takes] to roast an egg and swallow it, then she is forbidden to her husband until she drinks the bitter waters that examine the matter. And at a time when there are no Sotah waters, she is forbidden to him forever and she divorces without the marriage contract.

1) The halachot of Sotah only apply if the woman went in private with:________________ but NOT with __________________________

2) The length of time spent in private that would turn this woman into a Sotah is:

_________________________________________________________________

(ה) ועד אין בה. הא אם יש בה אפלו עד אחד שאמר נטמאת לא היתה שותה:

-Even one witness is enough for us to consider her guilty.

(ו) ועד אין בה. לטמאה אבל יש עדים לסתירה:

-There were no witnesses for tumah but there were witnesses seeing her secluded with the guy.

Sifsei Chachamim on why one witness would be good enough.

והואיל ובסתירה יש שני עדים שאומרים שראינו שנסתרה עם פלוני כשיעור טומאה ועד אחד בא ואמר שנטמאת רגלים לדבר הוא דמהימן דודאי זינתה כיון שיש גם עדי סתירה

Why is it good enough to have just ONE witness to say she became טמא to her husband? Don't we always need TWO witnesses?

Since there are already witnesses that the husband warned her once, and they saw her secluded - there is already a high chance that she is guilty.

(ז) נתפשה. נאנסה, כמו ותפשה ושכב עמה (דברים כב, כח) :

-She is not a Sota if she was forced.