פקודי/זכור/ראש חודש אדר - Purim Every Day

Adar II - Tribe of Levi

וַיַּעֲמֹ֤ד מֹשֶׁה֙ בְּשַׁ֣עַר הַֽמַּחֲנֶ֔ה וַיֹּ֕אמֶר מִ֥י לַה' אֵלָ֑י וַיֵּאָסְפ֥וּ אֵלָ֖יו כָּל־בְּנֵ֥י לֵוִֽי׃

Moses stood up in the gate of the camp and said, “Whoever is for the LORD, come here!” And all the Levites rallied to him.

"The Twelve Dimensions of Israel" p. 225

Within each of us, Levi is the part that was never touched by any of the constrictions of consciousness or circumstance through which we have passed on a personal or national level. The essence of Levi knows that the circumstance is defined by consciousness.

אמר רבא מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי

Rava said: A person is obligated to become intoxicated with wine on Purim until he is so intoxicated that he does not know how to distinguish between cursed is Haman and blessed is Mordecai.

End of Sefer Shemot - Sanctifying Our Lives

נתיבות שלום- פרשת פקודי - דף רפא

ומסיים בפרשיות האחרונות בענין ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם, שזו התכלית של יהודי שיעשה מעצמו מקדש ואז יזכה לושכנתי בתוכם.

Netivot Shalom - Parshat Pekudei - Page 281

These last parshiot (of Sefer Shemot) end with the matter of "they will make me a 'sanctuary' and I will dwell among them", since this is the purpose of a Jew that he makes himself into a 'sanctuary', and thus merits that Hashem "dwell among him".

(א) כל הזהב העיד על קצבת הזהב והכסף והנחשת שנכנסה במלאכת המשכן שהיה דבר מועט מאד בערך אל העושר שהיה כבית ראשון כמבואר בספר מלכים ויותר ממנו העושר שהיה כבנין הורדוס (בסוטה פ' היה נוטל). ועם כל זה יותר התמיד מראה כבוד ה' במשכן של משה ממה שהתמיד במקדש ראשון, ולא נראה כלל במקדש שני. ובזה הורה שלא קצבת העושר וגודל הבנין יהיו סבה להשרות השכינה בישראל, אבל רוצה ה' את יריאיו ומעשיהם לשכנו בתוכם:

(1) כל הזהב, the Torah testifies that the contributions of gold, silver, and copper for the building of the Tabernacle were miniscule in value when compared to the amount of such precious metals which were used in the building of the first Beit HaMikdash. And even with all of this, the 'honor' of HaShem was manifest more in the Mishkan of Moshe than in the first Beit HaMikdash, and even more so the second. All of this teach us that wealth and grandeur is not the reason for the Shechina dwelling amongst Israel. Rather, HaShem desires those who are in awe of Him and their works to dwell among them.

"The Twelve Dimensions of Israel" - p. 226

Because of the strength of the Levites, the Torah was rescued from falling into the level of "religion," whereby the Divine experience is restricted to specific times of prayer or within rituals exclusively carried out by the kohanim. Rather, the Torah provides a code for an entire way of life, inviting all of humanity to find meaning and purpose in every breathing moment, within every pulsation of the heartbeat.

Amalek and Purim - Being Present

משנכנס אדר מרבין בשמחה

When the month of Adar begins, one increases rejoicing.

רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב־אִישׁ וַעֲצַת ה' הִיא תָקוּם׃

There are many thoughts in the heart of man and the plan of HaShem (will) stand.

A Final Bracha

(מג) וַיַּ֨רְא מֹשֶׁ֜ה אֶת־כָּל־הַמְּלָאכָ֗ה וְהִנֵּה֙ עָשׂ֣וּ אֹתָ֔הּ כַּאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה ה' כֵּ֣ן עָשׂ֑וּ וַיְבָ֥רֶךְ אֹתָ֖ם מֹשֶֽׁה׃ (פ)

(43) And when Moses saw that they had performed all the tasks—as the LORD had commanded, so they had done—Moses blessed them.

(א) ויברך אתם משה. אָמַר לָהֶם יְהִי רָצוֹן שֶׁתִּשְׁרֶה שְׁכִינָה בְמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם, וִיהִי נֹעַם ה' אֱלֹקֵינוּ עָלֵינוּ (וּמַעֲשֵׂ֣ה יָ֭דֵינוּ כּוֹנְנָ֥ה עָלֵ֑ינוּ וּֽמַעֲשֵׂ֥ה יָ֝דֵ֗ינוּ כּוֹנְנֵֽהוּ)

(1) ויברך אתם משה AND MOSES BLESSED THEM — He said to them “May it be the will of God that His Shechinah rest upon the work of your hands; ‘and let the beauty of the Lord our God be upon us and establish Thou the work of our hands upon us’ O prosper the work of our hands!”