These sources accompany the seduction episode of the Joy of Text podcast.
נקיט מרגניתא בחדא ידיה וכורא בחדא ידיה - כשבעליך ממשמש ביך להתאוות ליך לתשמיש ואוחז הדדים בידו אחת והאחרת עד אותו מקום:
מרגניתא אחוין ליה – הדדין המציאו לו, שתתרבה תאותו, ומקום תשמיש אל תמציאי לו מהר, כדי שיתרבה תאותו וחיבתו ויצטער, הדר אחוי ליה.
When he holds a jewel in one hand and a seed grain in the other – when your husband is fondling you to whet his desire for you for the purpose of sex, and he holds your breasts in one hand and the other hand goes to “that place.”
Show him the jewel – the breasts make available to him, in order to increase his desire (or “lust”), but the place of intercourse do not make available to him quickly, in order that his desire and affection should be increased, and he should suffer, and then you should show it to him.
חידושי הריטב”א מסכת שבת דף קמ עמוד ב
נפי’ כי פעם אחת רצה ללמד להם מדת הצניעות שהיא טובה, ונטל מרגלית [בידו] אחת ובידו השנית נתן פחם, והמרגלית הראה להם לאלתר והפחם לא הראה להם, והיו סבורות שהוא דבר חשוב הרבה והיו מצטערות לראותו וכד אצטערן הדר אחוי להו, להודיעך שהדבר הצנוע אדם מחבבו יותר, והיינו דאמר להו קא חזיתון כמה חביב מאן דצניע, וכן גורסין הגאונים ז”ל, וכן פירשו מקצתם, ורש”י ז”ל אינו גורס כן ואין פירושו מחוור כלל.
Ritva on Shabbat 140b
One time he wanted to teach them the trait of modesty, which is a good trait, and he took a jewel in one hand and in the second hand charcoal. The jewel he showed them immediately but the charcoal he did not show them, and they thought that it was something much more important, and they were in anguish to see it, and after they had suffered he then showed it to them. He did this to show them that something that is modest (or hidden), a person desires (or “cherishes”) it more. And this is what he says to them, “How desirable is a person who is modest.” This is the textual version of the Geonim. And Rashi does not have this and his interpretation does not appear correct at all.