The Holy Tongs

ספר השם עמוד ריג

שרים הממונים למטה על האומות שמם כשם האומה, והקב"ה ברא העולם ונהג כנגד מה שידע מה שיעשו בני אדם אם טוב אם רע, ואם ברא זה העולם ואם לא יחטא אדם זה העולם למי, אלא ידע שיחטא האדם ואחר כך יגרשהו לזה העולם, וכן אף צבת בצבת עשויה (אבות פ"ה מ"ו), אם לא יאכל אדם מעץ הדעת לא היה צריך לתקן כלי ברזל שהמלאכים היו מכינים צרכיו, אלא שהקב"ה ידע שיגרשנו ויצטרך לכלי ברזל...

SEFER HASHEM R. Elazar of Worms (the Rokeach) was born in Magentzia circa 4920 (1160 CE).

God created the world in the way in which He knew that man would function, both good and bad...He knew that there would be sinners, and so too even the tongs that were made from tongs were created. If they did not eat from the Tree of Knowledge we would never have had to make things from iron, because the angels would’ve made them. But God knew that there would be a need for something made from metal...

פירוש רש"י על אבות פרק ה משנה ו


רבי יהודה אומר אף צבת כו'. פי' מלקחיים שלנו לא נעשית אלא בצבת עשויה ומתוקנת מששת ימי בראשית שירדה מן השמים שאי אפשר לו לנפח להכניס ידו באש וליקח הברזל משם לתקן הצבת אלא אם כן אוחז אחרת בידו

Rashi on Avot 5:6

Our tongs were made from the tongs that were created during the 6 days of creation that came from Heaven, because it is impossible to fan and put one’s hands in the fire to take the metal out, unless he already has one in his hands.

מגן אבות לרשב"ץ על אבות פרק ה משנה ו


ויש אומרים אף הצבת בצבת עשויה זה יש אומרים, לא מחמת קבלה אמר כן אלא ראייה נתן לדבריו, והוא שהנפח אינו יכול לעשות מלאכתו אלא בצבת והם המלקחים, תרגום 'ומלקחיה', וצבתהא [שמות כה לח]. ואם כן הצבת לא נעשית אלא בצבת, ואותה צבת, בצבת אחרת, והראשונה מי עשאה? בודאי מאליה נעשית בידי שמים. ואי אפשר בששת ימי בראשית, שלא נזכר בה בריאה. ואחר ששת ימי בראשית אי אפשר, אם כן ברואה היתה בידי שמים בין השמשות.

Rabbi Simeon ben Tzemach Duran (Rashbatz) was born in Majorca in 1361, and died in Algiers in 1444

And even the tongs...if a tong can’t be made without a tong, then who made the first one? Obviously it was made in Heaven. But it couldn’t be made during the 6 days of creation, because it wasn’t mentioned there. And after the creation, it couldn’t be made- and so it must’ve been created during twilight...

מרכבת המשנה לר"י אלאשקר על אבות פרק ה משנה ו

ואמר והצבת בצבת עשויה. הצבת הם המלקחים, שהנפח אוחז בהם הברזל כשיצא מן האש, לפי שהנפח אינו יכול לעשות שום כלי המתכות עד שיהא לו צבת.

ואמרו בצבת עשויה, הנה באמת אין זה הענין מוסכם. שהרי אמרו במס' פסחים (נד ע"א) שיש מחלקת על זה הענין, והוא אם הוא צורך בבריאה, ואי אפשר זולתה. י"א צבתא קמייתא מאן עבדה, בידי שמים. הנה חשב שאי אפשר לנפח שיעשה שום פעולה עד שיהיה לו צבת. והקשו על זה ואמרו, אפשר שיעשה ראשונה ע"י דפוס, או יכניס אדם ידו בדם סלמנדרא, באופן שלא יכוה מהאש, ואז יכול להשלים פעולתו.

R. Yosef ben R. Moshe al-Ashkar was born ca. 1470 in the city of Seville in Spain to a renowned rabbinical family

...But there is an argument Mesechet Pesachim (54a) about this issue, if the tongs were actually made from God. But who made the original tongs? It was a perforce, a heavenly creation! But it is possible to make tongs by pouring metal into a man-made mold and quickly forming them or put his hands in salamander blood so he will not get burned by the fire, and then he can finish his task.

מרכבת המשנה לר"י אלאשקר על אבות פרק ה משנה ו


אמנם הנראה אצלי לפרש מבלתי שאשגיח לפרש המחלקת אשר בגמרא. אמרו בכאן דרך הנחה, והצבת בצבת עשויה, והוא שבא להורות שכל הדברים הטבעיים אשר נבראו אחרי הבריאה, דוגמת ההרכבות של האילנות, אשר כפי הנראה הם בריה חדשה...והנה בכאן בא להודיענו, שכל אלו הענינים לא נעשו כי אם ברצון אלהי, ובני אדם הוציאו לפועל מה שהיה בכח, וזהו והצבת בצבת עשויה. כלומר המלקחים אשר הוא כפי הנראה ראש לדברים המלאכותיים, נעשו ברצון אלהי...ומה שלקח הצבת יותר מהדברים הטבעיים, מפני שהשכל מעיד שאי אפשר שתעשה שום מלאכה זולתה, נמצא שהיא ראש לדברים הטבעיים, וז"א מה שהיה הוא שיהיה (קהלת א, ט). ואולי רמז שהכל נעשו בסבת התורה...

It seems to me to explain the argument in the Gemara, here it says that the tongs were made of tongs, to show that all natural things that were created after creation. Some examples: grafting of trees, as it seems to be a new creation... to show that these things could not be created unless there was the will of God, and man was able to create what was in their ability to create- that is the tongs made from tongs. Meaning these tongs are the beginning of artificial creations, these too are a creation of God...And the tong was taken from something out of nature, because one could not do work without it, and so it is the first of the natural things. This means “what was will be”. This is perhaps a hint, that everything that was made with a reason connected to the Torah...