Aruch HaShulchan, Laws of Tzedakah, 251:21
ערוך השולחן יורה דעה הלכות צדקה סימן רנא סעיף כא
עוד השיב הרא"ש שיכולים לשנות אפילו ממעות של ת"ת לצורך ההגמון מה שנותנין לו בכל שנה לפי שזהו הצלת נפשות שאם לא יתפשרו עמו יש כמה עניים שאין להם מה ליתן ויכו אותם ויפשיטום ערומים ואין לך דבר עומד בפני פקוח נפש
The Rosh taught us that we can divert funds, even from those that support Torah study, for the needs of the yearly gift to the Roman governor, because this is considered saving lives. For if we do not set aside money for him, there will be some poor who will not have money to give to the Roman governor, and he will therefore attack them and leave them naked, and nothing stands in the way of saving lives. [AJWS translation]

Suggested Discussion Questions:

1. Who is the general? Why did the community provide him with annual gifts?

2. The commandment to save lives supersedes all others. Why is this situation categorized as a matter of saving lives?

Time Period: Modern (Spinoza through post-WWII)