Aruch HaShulchan, The Laws of Tzedakah, 253:2
ערוך השולחן יורה דעה הלכות צדקה סימן רנג סעיף ב
עוד שנינו שם מי שיש לו מאתים זוז לא יטול לקט שכחה ופאה ומעשר עני דכך שיערו חכמים דמאתים זוז מספיקים לשנה אחת לכסות ולמזונות לו ולבני ביתו ולכן לא יטול בשנה זו שום צדקה וכן מי שיש לו חמשים זוז והוא נושא ונותן בהם ג"כ לא יטול דכך שיערו חכמים דחמשין דעבדין טבין כמאתן דלא עבדין היו לו מאתים חסר דינר אפילו נותנין לו אלף זוז כאחת ה"ז יטול וכתבו הפוסקים שלא נאמרו השיעורים האלו אלא בימיהם אבל בזמה"ז יכול ליטול עד שיהיה לו קרן כדי להתפרנס הוא ובני ביתו מהריוח ודברי טעם הן והכל לפי הזמן ולפי המקום [עי' בטור
Whoever has 200 zuz may not take leket, shichah, pe’ah, or the ma’aser oni (the gleaning, the forgotten sheaf, the corner of the field, or the poor person’s tithe), because the sages calculated that 200 zuz was enough for one year to clothe and feed that person, their children, and household; therefore, that person may not take any tzedakah this year. And so, whoever has 50 zuz and trades with them may also not take, because the sages calculated that 50 zuz that are worked with well are the equivalent of 200 zuz that had not been worked with. If one has 200 zuz but lacked a dinar, even if they give that person 1000 zuz [at one time], one should take it. The poskim wrote that these calculations concern only their time. In this time of ours, one may take until they have a fund in order to sustain oneself, children, and household with a yearly income [whether it be the interest from that fund or other income]. The poskim are right that everything depends on the time and place (according to the Tur.) [Translation by Rabbi Bruce Elder. Edited for gender neutrality]

Suggested Discussion Questions:

1. According to your time and place, what should the standards for when you are allowed to receive tzedakah be?

2. Who should be the person to decide and monitor the tzedakah fund today?

Time Period: Modern (Spinoza through post-WWII)