ספריא פשוט | ללמוד

אנו היהודים מכונים 'עם הספר', במשך אלפי שנים, התרבות, המסורת והערכים שלנו התקיימו באמצעות הטקסטים שלנו. ממסורת בעל פה דרך המגילות הכתובות בכתב יד ועד אוסף עצום של ספרים מודפסים, כל מדיום חדש הנגיש ידע וכלל יותר אנשים בשיח היהודי. אנו הדור שהופקד עליו להעביר את הטקסטים שלנו מהדפוס אל הדיגיטל, כך שאותם טקסטים ייחשפו וישפיעו בדרכים חדשות ופורצות דרך.

מה אנחנו עושים ומה אנחנו מאפשרים?

ספריא הופכת תוכן לנתונים (DATA) ומזמינה את המשתמשים להפוך את הנתונים לחווית משתמש חדשה.

https://www.sefaria.org.il

ספריא הינו מלכ"ר השואף לעצב מחדש את עתיד הלימוד היהודי כך שיהיה פתוח ושיתופי וחנמי. אנו בונים ספריה חיה הפתוחה לציבור הרחב של טקסטים יהודיים, בעברית ובתרגומים לאנגלית. באמצעות אותם טקסטים דיגיטליים, נוכל ליצור ממשקים חדשים ואינטראקטיביים למחשב, לטאבלט ולמכשיר סלולרי במטרה להנגיש את האוצרות הטקסטואליים של היהדות לאוכלוסייה רחבה יותר.

שאלות פדגוגיות המעסיקות אותנו במהלך תשע"ח

1. איך ספריא עוזרת למורות/ים ללמד כמו שהם רגילות ,רק טוב יותר?

2. איך ספריא עוזרת לתלמידים ללמוד אחרת ?

קצת היסטוריה...

בשנת 2013, סופר רב המכר ג'וש פויר, ומנהל מוצר בכיר בגוגל לשעבר, ברט לוקספייזר, יצרו את ספריא בתגובה לבעיה והזדמנות ייחודית אותה הם זיהו בשטח, העולם היהודי לא הצליח עד כה לנצל את ההתפתחויות הטכנולוגיות האדירות ולהביא הזדמנויות חדשות חסרות תקדים ללמידה מקוונת.

ג'וש וברט יצרו כלי שמצמצם את המחסומים ומאפשר חיבורים אינטראקטיביים של טקסטים יהודיים, יצרו ממשקים ופיתחו כלים ללמידה ואפשרויות למתן ופרשנויות יהודיות חדשות.

ספריא רואה את יעודה בסיוע למחנכים, לחוקרים ואנשי טכנולוגיה לפתח מוצרים ואפשרויות למידה אין סופיים על תשתית בסיס נתונים פתוח האמור לסייע לפתח יישומים חינוכיים חדשים ללמידה.

חינוך...

ספריא אינו רק ארכיון לשימור טקסטים יהודיים

אנו מספקים פלטפורמה טכנולוגית חינוכית (דפי מקורות) המיועדת להפיח באותם טקסטים חיים חדשים.

על כן, אנו משקיעים בפיתוחים שיהפכו את ספריא לכלי למידה והוראה טוב יותר. ספריא מחויבת לעבודה בשותפות עם אנשי חינוך כדי לבחון, לפתח ולהרחיב את גבולותיה של טכנולוגיה יהודית חינוכית.

ספריא במספרים:

  1. 2,450 כותרים

  2. 165,000 מבקרים ייחודיים בחוד

  3. 170,000,000 מילים במאגר

4. 5500 משתמשים תרמו דפי מקורות

5. 143,000 דפי מקורות

6. 1,700,000 הפניות וקישורים

7. 24,590,617 מילים מתורגמות לאנגלית

8. אפליקצייה ללמידה בנייד/טבאלט באנדרואיד ובאייפון

לפרטים , שאלות והדרכות

ערן שפיר

ספריא בישראל

052-6091596

[email protected]