אוהב שלום ורודף שלום
לפני מספר שנים זכיתי להיות בצוות כותבים של פרוייקט חשוב ומעשיר "החכם היומי" מבית המדרש של ממזרח שמש. שם נחשפתי לספרייה רחבה מדפים על מדפים, של ספרי חכמים מתקופות שונות ומעשיות שונות. אחד הספרים הנפלאים והיקרים שזכיתי להכיר הינו "ענף עץ אבות" ספרו של הרב עובדיה יוסף עם פירושים וביאורים מפי ספרים וסופרים על 'פרקי אבות', כולל משלים ומעשיות נהדרות. והספר מוקדש לעילוי נשמת רעייתו הרבנית המנוחה, מרת מרגלית יוסף בת זכייה. והמשלים והמעשיות שבו נעים בין דורות וגלויות ממזרח וממערב. הטקסט הבא מתכתב עם אהבת השלום ואהבת הארץ והאדם של הרב עובדיה כתלמידיו של אהרון ורק כך מקרבן לתורה.
אוהב שלום ורודף שלום - בימינו אלו , רבו בעלי תשובה, השבים בכל ליבם לתורה ולמצוות ולמעשים טובים, אך יש כאלה שהקצינו מאוד מן הקצה אל הקצה, ומפני חוסר ידיעתם בתורה, הץנהגותם בקיצוניות רבה, גורמים להפרת השלום בבית, ובפרט אלו שאין להם זמן ללמוד הלכות כדת, ומתנהגים בחומרות יתרות. ואל זו הדרך ולא זו העיר. אשר על כן אנו אומרים בתפילה: " השיבנו אבינו לתורתך, וקרבנו מלכנו לעבודתך, והחזירנו בתשובה שלמה מלפניך. שרק על ידי לימוד התורה וההלכה, יוכלו לכלכל דבריהם במשפט, ויחיו בשלום ובמישור". מתוך ענף עץ אבות, פרק א', ירושלים. תשס"א (2001) מתוך החכם היומי.
מעניין מאוד לקרוא את אותו הטקסט שנכתב לפני למעלה מ-20 שנה, אשר נשאר עדיין רלוונטי למקום, לזמן ולרוח של החברה שלנו כיום ואחתום בתפילה כי נזכה להיות אכן מתלמידיו של אהרון אשר אוהבים שלום ורודפים שלום וכמשנתו והליכותיו של הרב עובדיה יוסף אשר אהב את תורת ישראל, עם ישראל וארץ ורק כך היה מקרבן של כל הבריות אל השולחן.