après pourim c'est avant pessah !

שואלים בהלכות פסח קודם לפסח שלשים יום: הגה ומנהג לקנות חטים לחלקן לעניים לצורך פסח וכל מי שדר בעיר י"ב חדש צריך ליתן לזה: (א"ז):

1. Nous apprenons les halakhot de Pessah pendant 30 jours avant Pessah. RAMA : Il est d'usage d'acheter du blé pour le donner aux pauvres pour Pessah. Et quiconque réside dans la ville pendant douze mois doit donner pour cela.

(א) אַחַר פּוּרִים קוֹרִין פָּרָשַׁת פָּרָה, שֶׁהִיא הֲכָנָה לְפֶסַח. כִּי פָּרָשַׁת פָּרָה קוֹרִין, כְּדֵי שֶׁיִּהְיוּ נִזְהָרִין לִטָּהֵר מִטֻּמְאַת מֵת, כְּדֵי שֶׁיִּהְיוּ טְהוֹרִין לַעֲשׂוֹת הַפֶּסַח.

(ב) וּבִתְחִלָּה הוּא בְּחִינַת פּוּר, כִּי פּוּרִים עַל־שֵׁם הַפֻּר (אסתר ט׳:כ״ו וע' בכונות האריז"ל בסוד הפיל פור ובסוד פרה אדומה), וְאַחַר־כָּךְ נַעֲשֶׂה פָּרָה, כִּי גַּם פּוּרִים הוּא בְּוַדַּאי הִלּוּךְ וְדֶרֶךְ לְפֶסַח.

(ג) וְזֶהוּ בְּחִינַת (שיר השירים ה׳:י״ג): שִׂפְתוֹתָיו שׁוֹשַׁנִּים נֹטְפוֹת מוֹר עֹבֵר. שִׂפְתוֹתָיו זֶה בְּחִינַת פֶּסַח – פֶּה סָח (כַּמּוּבָא ). שׁוֹשַׁנָּה הִיא אֶסְתֵּר, (כַּמּוּבָא בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ וּבְכִתְבֵי הָאֲרִיזַ"ל, וְשׁוֹשַׁנָּה גִּימַטְרִיָּא אֶסְתֵּר). נֹטְפוֹת מוֹר עֹבֵר זֶה בְּחִינַת מָרְדֳּכַי – מָר דְּרוֹר (חולין קלט:), לְשׁוֹן חֵרוּת, בְּחִינַת חֵרוּת שֶׁל פֶּסַח.

(ד) וְעַל־כֵּן צֵרוּף שֶׁל פּוּרִים מְרֻמָּז בְּפֶסַח, בַּפָּסוּק (שמות כ״ג:ט״ו): שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִךָ לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב, כִּי בוֹ יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם. מִמִּצְרָיִם וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם – רָאשֵׁי־תֵבוֹת פּוּרִים, כִּי פּוּרִים הוּא דֶּרֶךְ לְפֶסַח, שֶׁיִּהְיוּ יְכוֹלִים לִהְיוֹת נִזְהָרִין מֵחָמֵץ: (וּפָסַק בְּאֶמְצַע הָעִנְיָן וְלֹא גִּלָּה יוֹתֵר).

(ה) כִּי בַּתְּחִלָּה הָיוּ כָּל הַהַתְחָלוֹת מִפֶּסַח, וְעַל־כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הֵם זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם. וְעַכְשָׁו… (וְלֹא סִיֵּם).

Après Pourim, nous lisons la lecture appelée Para, qui est une préparation pour Pessah. En effet, nous lisons la Parah afin d'être attentifs à la purification de la plus grande impureté, afin d'être purs pour Pessah. Et au début, tout a l'aspect de Pour ("loterie"), et Pourim est également nommé d'après ce Pour. Ensuite, elle est lue comme Para, car Pourim est certainement sur le chemin de Pessah...

En effet, Pourim se trouve sur le chemin de Pessah, afin qu'ils puissent faire attention au hamets. (Rabbi Na'hman s'est arrêté au milieu de ce point et n'en a pas dit plus).

En effet, à l'origine, tous les commencements ont commencé à Pessah, et c'est pourquoi les mitsvot sont toutes en mémoire de l'exode d'Égypte. Mais maintenant... (Et il n'a pas terminé.)

מִמִּצְרַיִם גְּאַלְתָּנוּ, מִבֵּית עֲבָדִים פְּדִיתָנוּ

Mimitsraim gealtanou, mibeit avadim peditanou

Kreuzberger Niggun

טוֹבִים מְאוֹרוֹת שֶׁבְּרָאם אֱלֹהֵינוּ
יְצָרָם בְּדַעַת בְּבִינָה וּבְהַשְׂכֵּל

כֹּחַ וּגְבוּרָה נָתַן בָּהֶם
לִהְיוֹת מוֹשְׁלִים בְּקֶרֶב תֵּבֵל

מְלֵאִים זִיו וּמְפִיקִים נֹגַהּ
נָאֶה זִיוָם בְּכָל הָעוֹלָם

שְׂמֵחִים בְּצֵאתָם שָׂשִׂים בְּבוֹאָם
עוֹשִׂים בְּאֵימָה רְצוֹן קוֹנֵיהֶם

Tovim me'orot che'baram Elokenu
Yetsaram be'da'at, be'vina u'v'ha'skel
Koah u'gvourah natan ba'hem
Lihyot mochelim be'kerev tevel

Mele'im ziv u'mfiqim noga
Na'eh zivam be'khol ha-olam
Semehim be'tsetam ve'sasim be'voam
'Osim be'emah retson qonam

Besht Niggun

אַנְעִים זְמִירוֹת וְשִׁירִים אֶאֱרֹג,
כִּי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי תַּעֲרֹג.
נַפְשִׁי חָמְּדָה בְּצֵל יָדֶךָ
לָדַעַת כָּל רָז סוֹדֶךָ.

« Anim Zemirot Véchirim Eérog,

​​​​​​​Ki Elé’ha Nafchi Taarog.

Nafchi ‘Hamda Bétsel Yadé’ha,

Ladaat Kol Raz Sodé’ha. »