(כד) דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם שַׁבָּתוֹן זִכְרוֹן תְּרוּעָה מִקְרָא קֹדֶשׁ.
שיעור תרועה כג' יבבות:,והתניא,שיעור תרועה כשלשה שברים,אמר אביי,בהא ודאי פליגי דכתיב (במדבר כט, א) יום תרועה יהיה לכם ומתרגמינן,יום יבבא יהא לכון,וכתיב באימיה דסיסרא (שופטים ה, כח) בעד החלון נשקפה ותיבב אם סיסרא,מר סבר,גנוחי גנח ומר סבר,ילולי יליל...
ומנין שפשוטה לפניה ת"ל והעברת שופר תרועה,ומנין שפשוטה לאחריה ת"ל תעבירו שופר,ואין לי אלא ביובל בראש השנה מנין ת"ל בחדש השביעי שאין ת"ל בחדש השביעי ומה ת"ל בחדש השביעי שיהו כל תרועות החדש השביעי זה כזה,ומנין לשלש של שלש שלש ת"ל והעברת שופר תרועה שבתון זכרון תרועה יום תרועה יהיה לכם,ומנין ליתן את האמור של זה בזה ושל זה בזה ת"ל שביעי שביעי לגזירה שוה,הא כיצד,שלש שהן תשע...
אתקין רבי אבהו בקסרי,תקיעה שלשה שברים תרועה תקיעה,מה נפשך,אי ילולי יליל לעביד תקיעה תרועה ותקיעה ואי גנוחי גנח לעביד תקיעה שלשה שברים ותקיעה,מספקא ליה אי גנוחי גנח אי ילולי יליל,מתקיף לה רב עוירא,ודלמא ילולי הוה וקא מפסיק שלשה שברים בין תרועה לתקיעה,דהדר עביד תקיעה תרועה ותקיעה,מתקיף לה רבינא,ודלמא גנוחי הוה וקא מפסקא תרועה בין שברים לתקיעה,דהדר עביד תש"ת,אלא רבי אבהו מאי אתקין,אי גנוחי גנח הא עבדיה אי ילולי יליל הא עבדיה,מספקא ליה דלמא גנח ויליל,אי הכי ליעבד נמי איפכא,תקיעה תרועה שלשה שברים ותקיעה דלמא יליל וגנח,סתמא דמילתא כי מתרע באיניש מילתא ברישא גנח והדר יליל: