הרב טייכטל נולד בשנת תרמ"ה (1885) בהונגריה. למד בישיבות מספר בהונגריה, בגליציה ובסלובקיה, והוסמך להוראה בידי חשובי הרבנים בהונגריה. לאחר נישואיו כיהן בתור דיין ומו"צ בבוסרמין (Hajdoboszormeny).

בעקבות פטירתה בטרם עת של אשתו התחתן עם נחמה לבית פרידמן מצעהלים (Nemetkeresztur) שבאוסטריה, ועבר עם משפחתו, שמנתה שמונה ילדים, להתגורר בפישטיאן (Postyen) שבסלובקיה. משנת תר"פ (1920) כיהן הרב טייכטל בתור אב"ד ורב העיר.


פישטיאן הייתה ידועה כעיירת מרפא באותה העת, ורבים באו אליה לתקופות קצרות למצוא מזור במעיינותיה, ביניהם רבנים ידועים ממרכז אירופה. הרב טייכטל ניצל את המיקום האסטרטגי של עירו והרבה להיפגש עם הרבנים שבאו לשם. בייחוד קשר קשרים עם הרב יהושע בוקסבוים – ראש ישיבת גלנטה, שנחשב לאחד ממנהיגי יהדות סלובקיה, עם רבי מאיר יחיאל, האדמו"ר מאוסטרובצה, עם הרב שמואל אנגל מרדמישלה ועם הרב אברהם שטיינברג מברודי. מאוחר יותר כתבו ארבעתם הסכמות לספריו.

בשנת תרפ"ד (1924) פרסם את ספרו "שו"ת משנה שכיר", המקבץ את תשובותיו ההלכתיות בארבעת חלקי שלחן ערוך. בספר זה מתגלות בקיאותו הגדולה בספרות ההלכתית וחריפותו הלמדנית, כמו גם קשריו הענפים עם רבנים ממקומות שונים.

בשנת תר"צ (1930) הקים הרב טייכטל את ישיבת "מוריה", ועמד בראשה. בישיבה למדו כחמישים בחורים והושם בה דגש, לצד לימוד הגמרא בעיון, על לימוד הפוסקים, לקראת הכנת התלמידים לקבלת סמיכה לרבנות בעתיד.

בהתנגדותו לתנועה הציונית וליישוב ארץ ישראל הושפע הרב טייכטל מהאדמו"ר ממונקאץ'. בשנת 1936 נמנה עם 150 רבנים שצירפו את חתימתם כתמיכה בספר "תיקון עולם", שיצא במונקאץ' על ידי משה גולדשטיין תלמידו של הרב אלעזר שפירא. בספר זה קובצו מאמרים של רבנים ואנשי חינוך השוללים את הציונות, ובתוכם גם מכתבו של הרב טייכטל לעיתון "יידישע צייטונג" מפברואר 1936 , המלמד על עמדתו בסוגיה:

'תיקון עולם', עמ' קד-קו

ובאמת כל מעשה ופעולה אנושיות לא יועיל מאומה להרמת קרן ציון וירושלים עד שישקיף ה' מן השמים ויערה עלינו בכלל רוח טהרה מן השמים להאיר לנו אור חדש מששת ימי בראשית בהתגלות האור הגנוז על ציון וכמבואר בתשובת הרא"ש כלל ד' סי' כ' בא ג"כ בטור או"ח סי' ג"ט שע"ז אנו מבקשין בתפלתנו בכל יום אור חדש על ציון תאיר שיתחדש לנו את האור הגנוז מששת ימי בראשית ובזה כללו כל הנסים והישועות בהארת אור הגנוז כידוע ועל זה ביקש דוד המלך עליו השלום, והאר פניך אלינו ונושע ונזכה כלנו במהרה לאורו ועד אותו העת שיחדש ה' האור הגנוז אין לנו התעסקות אחרת רק לעסוק בתורה בקיבוץ ורבוץ תלמידים בחדרים ובישיבות על הדרך המקובל בידינו מאבותינו בדרך "סתם" ולא בדרך פאליטיקא ופארטיי...
והשי"ת יטע בלבנו אהבתו לתורתו הקדושה ויפקח עיני כל ישראל עד שיכירו וידעו הכל שרק בלימוד תוה"ק על דרך סתם הישן והמקובל נזכה לגאולה בב"א כמבואר בז"ח שבזכות התורה יהי' הגאולה האחרונה ובזכות זה נזכה שאור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנה במהרה לאורו אכי"ר.