(ב) אנכי לבדי, הוא ה', הנותן מציאות, הקדמון, הנודע אצלך בקבלה ובמופת:

(2) אנכי, “I alone am the Lord; I am the One responsible for creating the material world, for creating egos. Individuals. I am known to you by tradition.”

(ב) אלהיך ומקיים אני מה שקבלת עליך להיות אלהיך, בלתי אמצעי, ולכן לי לבדי תתפלל ואותי תעבוד, בלתי שום אמצעי:

(2) אלוקיך, “I keep My promise to be and remain your G’d, I am not to be worshipped through intermediaries, I am to be prayed to directly.”

(ב) מבית עבדים להסיר כל אונס, שאין עמו מקום לשום מצוה כתקנה:

(2) מבית עבדים, from all exterior coercion in order for you to be free to worship Me, exclusively.

(יד) לֹ֥א תַחְמֹ֖ד בֵּ֣ית רֵעֶ֑ךָ לֹֽא־תַחְמֹ֞ד אֵ֣שֶׁת רֵעֶ֗ךָ וְעַבְדּ֤וֹ וַאֲמָתוֹ֙ וְשׁוֹר֣וֹ וַחֲמֹר֔וֹ וְכֹ֖ל אֲשֶׁ֥ר לְרֵעֶֽךָ׃ (פ)
(14) Thou shalt not covet thy neighbour’s house; thou shalt not covet thy neighbour’s wife, nor his man-servant, nor his maid-servant, nor his ox, nor his ass, nor any thing that is thy neighbour’s.

(undefined) The Torah continues with: ואהבת לרעך כמוך, אני ה', "Love your fellow as yourself, I am the Lord." Whereas the Ten Commandments commence with G'd saying: אנכי ה' אלוקיך, in this instance G'd describes Himself as, אני ה'. The latter word is the Egyptian equivalent for אנכי. The Ten Commandments comprise 613 letters from the beginning until the word רעך in Exodus 20,14. The last two words in the Ten Commandments, i.e. אשר לרעך, "that which belongs to your fellow," are the רגל, "foundation," upon which the entire Torah is based.