חיפוש מקור בספריא
חיפוש בתוך מקור
כדי לחפש פסוק, פיסקה או ציטוט בתוך מקור מסויים, היכנסו למקור עצמו, לחצו על הטקסט לפתיחת סרגל הצד ובחרו ב״חיפוש בטקסט״.
חיפוש לפי נושא:
דפי הנושאים של ספריא יפתחו בפניכם עולם עשיר של מקורות.
הקלידו מילת נושא בשורת החיפוש ובתפריט המוצא בחרו באפשרות החיפוש של המילה ולצדה # המסמנת 'נושא'. מנוע החיפוש של ספריא יציג בפניכם מגוון של מקורות עבור הנושא, דפי מקורות של משתמשים והצעות לעמודים של נושאים קשורים – כולם במקום אחד.
כמו כן, אפשר לדפדף בין הנושאים השונים בעמוד ה'נושאים'.
חיפוש מילולי
חיפוש זה מתאים כאשר רוצים למצוא מקור שיש בו מילים מסוימות. למשל: כאשר רוצים למצוא את פסוקי המקרא בהם כתובה המילה [שבת], או אם רוצים למצוא את מקור של ציטוט או היגד כלשהו כמו: [מרבין בשמחה]. ️
החיפוש הוא פשוט: מקלידים את המילים ולוחצים על זכוכית המגדלת (או פשוט ENTER).
תוצאות החיפוש יציגו בפניכם את כל מקורות המאגר (כולל דפי מקורות) בהם המילים שחיפשתם.
שימו לב: אם המילים שהוקלדו הן גם שם של כותר או של מחבר, שורת החיפוש תפתח לכם תפריט קטן ממנו יש לבחור את סוג המקור. כדי לראות דווקא תוצאות של חיפוש מילולי בחרו במילות החיפוש ולצדן הסמליל של זכוכית מגדלת.
מיון המקורות בדף תוצאות החיפוש (הסדר לפיו יוצגו המקורות)
מיון לפי רלוונטיותברירת המחדל של המיון היא 'רלוונטיות'. כלומר, סדר המקורות נקבע על פי מספר האזכורים של המקור שחיפשתם בתוך מקורות אחרים. מקורות המאוזכרים באופן נפוץ יופיעו לפני מקורות שאינם מצוטטים תדיר.
מיון כרונולוגימיון כרונולוגי מבוסס על מועד פרסום הכותרים, מהישן לחדש יותר.
סינון תוצאות החיפוש
אפשר להמשיך לסנן את התוצאות באמצעות הקלדת מילת מפתח שנייה. לדוגמה, בתוצאות של חיפוש "שבועות" אפשר לחפש בדפי המקורות על שבועות את המילה "רות" על ידי הקלדת המילה "רות" בתיבת החיפוש.
חיפוש של מחברים בספריא
כדי למצוא מידע על מחברי היצירות, הקלידו את שם המחבר.ת ובחרו בתפריט הנפתח באפשרות שלידה סמליל של נוצה. בדף המחבר.ת כתובה ביוגרפיה ומופיעה רשימה של כותרים מאת המחבר.ת שנמצאים במאגר ספריא.
חיפוש כותב.ת דף מקורות
  • הקלידו את שם הכותב.ת כדי לראות רשימה של דפי מקורות פתוחים לשימוש שהם יצרו בספריא.
  • לחצו על תמונת הכותב.ת או על אותיות השם כדי להגיע לדף הפרופיל שלהם, ומשם תוכלו לשלוח להם הודעה ולעקוב אחר פרסומים חדשים שלהם (כלומר לקבל הודעה בכל פעם שהם מעלים דף מקורות פתוח לשימוש).