ליקוטי הדף היומי | שבת צא

מַתְנִי׳ הַמּוֹצִיא אוֹכָלִין(דיבורים מפיו גילוי נסתר שבתורה) וּנְתָנָן עַל הָאַסְקוּפָּה(מפתן היא אוזנו אמונת חכמים), בֵּין שֶׁחָזַר(משנתו ונתגלו טעמיה בהקפותיו) וְהוֹצִיאָן(מההעלם הגלוי), בֵּין שֶׁהוֹצִיאָן אַחֵר(שנתגלו ע"י לימוד בהתקשרות) — פָּטוּר(מהדין בעוה"ז), מִפְּנֵי שֶׁלֹּא עָשָׂה מְלַאכְתּוֹ(לגלות תמיד הנסתר ממנו) בְּבַת אַחַת(אלא שהה והמתין-תקל בטיקלא וכו'). קוּפָּה שֶׁהִיא מְלֵיאָה פֵּירוֹת (שקיבל מתיקות התורה בשכלו)וּנְתָנָהּ עַל אַסְקוּפָּה הַחִיצוֹנָה(שגילה בפיו), אַף עַל פִּי שֶׁרוֹב פֵּירוֹת מִבַּחוּץ(סודות התורה ברבים) — פָּטוּר(מהדין של העולם), עַד שֶׁיּוֹצִיא אֶת כָּל הַקּוּפָּה(בחי' כל רוחו יוציא כסיל ונתרוקן מכוחו).

לעשות מתורה לתפילה : רבש"ע טמיר ונעלם עזרני להתחזק יום יום במלאכתי להיות שואב בשכלי מבאר מים חיים של התורה שבה הנני עוסק למזון נשמה רזיה של תורה ע"י שאקיף את התורה כל פעם מחדש וע"י התקשרות בצדיק האמת עד שאזכה ליבטל כמת מזה העולם ולהתעדן באור הגנוז שבתורתך.

רחם עלי ליישב דעתי ולבררה מה לגלות ומה להניח צפון כדי שלא אהא בכלל כל רוחו יוציא כסיל וחיותך- חיות אור הגנוז שבתורתך לא ימוש ממנו עולמים.