מתני' שלוחי מצוה פטורין מן הסוכה חולין ומשמשיהן פטורין מן הסוכה אוכלין ושותין עראי חוץ לסוכה
מה"מ? דת"ר: (דברים ו, ז) בשבתך בביתך, פרט לעוסק במצוה; ובלכתך בדרך ,פרט לחתן. מכאן אמרו הכונס את הבתולה פטור, ואת האלמנה חייב. מאי משמע? אמר רב הונא:כדרך - מה דרך רשות, אף כל רשות - לאפוקי האי דבמצוה עסוק. מי לא עסקינן דקאזיל לדבר מצוה, וקא אמר רחמנא ליקרי? אם כן, לימא קרא בשבת ובלכת. מאי בשבתך ובלכתך? בלכת דידך הוא דמיחייבת, הא בלכת דמצוה פטירת. אי הכי אפילו כונס את האלמנה נמי!כונס את הבתולה טריד, כונס אלמנה לא טריד.וכל היכא דטריד ה"נ דפטור?! אלא מעתה, טבעה ספינתו בים דטריד הכי נמי דפטור !וכי תימא ה"נ, והאמר ר' אבא בר זבדא אמר רב: אבל חייב בכל המצות האמורות בתורה, חוץ מן התפילין, שהרי נאמר בהן פאר.הכא טריד טירדא דמצוה, התם טריד טירדא דרשות, והעוסק במצוה פטור מן המצוה.מהכא נפקא?! מהתם נפקא! דתניא (במדבר ט, ו) ויהי אנשים אשר היו טמאים לנפש אדם וגו' אותם אנשים מי היו נושאי ארונו של יוסף היו דברי ר' יוסי הגלילי