הוֹאִיל וֶהֱיוֹת הַגּוּף בָּרִיא וְשָׁלֵם מִדַּרְכֵי הַשֵּׁם הוּא. שֶׁהֲרֵי אִי אֶפְשָׁר שֶׁיָּבִין אוֹ יֵדַע דָּבָר מִידִיעַת הַבּוֹרֵא וְהוּא חוֹלֶה. לְפִיכָךְ צָרִיךְ לְהַרְחִיק אָדָם עַצְמוֹ מִדְּבָרִים הַמְאַבְּדִין אֶת הַגּוּף. וּלְהַנְהִיג עַצְמוֹ בִּדְבָרִים הַמַּבְרִין וְהַמַּחֲלִימִים.
Seeing that the maintenance of the body in a healthy and sound condition is a God-chosen way, for it is impossible that one should understand or know aught of the divine knowledge concerning the Creator when he is sick, it is necessary for man to distance himself from things which destroy the body, and accustom himself in things which are healthful and life-imparting.
גדולה היא תביעתנו הגופנית, גוף בריא אנו צריכים, התעסקנו הרבה בנפשיות, שכחנו את קדושת הגוף, זנחנו את הבריאות והגבורה הגופנית, שכחנו שיש לנו בשר קודש, לא פחות ממה שיש לנו רוח הקודש. עזבנו את החיים המעשיים, ואת התבררות החושים ואת הקשור עם המציאות הגופנית המוחשית...
בארץ ישראל אפשר להשיג איך שהבשר של הגוף הישראלי הוא קדוש ממש כקדושת הנשמה
וַיִּבְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים ׀ אֶת־הָֽאָדָם֙ בְּצַלְמ֔וֹ
And God created man in His image, in the image of God He created him
וְזֶה בְּחִינַת הַשֵּׁנָה וְהַדּוֹרְמִיטָא דְּאַפִּיל עַל זְעֵיר אַנְפִּין שֶׁהוּא הַתּוֹרָה וְאַחַר כָּךְ נִתְעוֹרֵר עַל-יְדֵי הַשּׁוֹפָר, שֶׁעַל-יְדֵי זֶה נִנְסֶרֶת וְנִבְנֵית קוֹמַת הַמַּלְכוּת כַּנַּ"ל בַּכַּוָּנוֹת, כִּי כְּשֶׁרוֹצִין לְהַמְשִׁיךְ זֶה הַדֶּרֶךְ בָּעוֹלָם לַעֲשׂוֹת מֵהַתּוֹרוֹת תְּפִלּוֹת, צְרִיכִין לָזֶה לְהַמְשִׁיךְ חִדּוּשֵׁי אוֹרָיְתָא גְּבוֹהִים מְאֹד הַנִּמְשָׁכִין מִבְּחִינַת אוֹרָיְתָא דְּעַתִּיקָא סְתִימָאָה, שֶׁעַל-יְדֵי חִדּוּשִׁין אֵלּוּ נִתְגַּלִּין כָּל הַדְּרָכִים וְהַנְּתִיבוֹת שֶׁל הַתּוֹרָה אֵיךְ כָּל הַמִּצְוֹת וְהַמִּדּוֹת קְשׁוּרִים וְנֶאֱחָזִים זֶה בָּזֶה וְזֶה בָּזֶה. כְּמוֹ הָרוֹפֵא הַמֻּמְחֶה כְּשֶׁרוֹצֶה לְרַפְּאוֹת אֵיזֶה חוֹלַאַת שֶׁבְּאָדָם אִי אֶפְשָׁר לֵידַע מַהוּת הַחוֹלַאַת וּרְפוּאָתוֹ, כִּי אִם כְּשֶׁבָּקִי בְּחָכְמוֹת הַנִּתּוּחַ, דְּהַיְנוּ שֶׁיֵּדַע כָּל פְּרָטֵי קוֹמַת הָאָדָם וּתְכוּנַת כָּל אֵיבָרָיו וְגִידָיו וְעוֹרְקָיו וְכוּ' בִּשְׁלֵמוּת, שֶׁיֵּדַע הֵיטֵב אֵיךְ כָּל הָאֵיבָרִים הַפְּנִימִים וְהַחִיצוֹנִים עֲרוּכִים וּמְסֻדָּרִים זֶה אֵצֶל זֶה. וּתְכוּנַת פִּרְקֵיהֶם וְקִשְׁרֵיהֶם וְחִבּוּרֵיהֶם אֵיךְ כָּל אֵיבָר וְעֶצֶם וְכוּ' מְקֻשָּׁר וּמְחֻבָּר וּמְסֻדָּר זֶה בָּזֶה וְזֶה בָּזֶה עַל-יְדֵי קִשְׁרֵי הַגִּידִים וְהָעוֹרְקִים וְכוּ'. וְאֵיךְ הַדָּמִים רָצִים בָּהֶם וּשְׁאָר כָּל תְּכוּנַת הַגּוּף וּמֶרְחֲקֵי פְּרָקָיו וְכוּ', הַכְּלוּלִים בְּחָכְמַת הַנִּתּוּחַ. וְאָז דַּיְקָא כְּשֶׁהָרוֹפֵא בָּקִי בְּכָל זֶה הֵיטֵב אָז יָכוֹל לִכָּנֵס לְהָבִין מַהוּת הַחוֹלַאַת וְלַעֲסֹק בִּרְפוּאָתוֹ, כְּמוֹ כֵן צַדִּיקֵי הַדּוֹר הָאֲמִתִּיִּים הָעוֹסְקִים בִּרְפוּאַת חֳלִי נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל אִי אֶפְשָׁר לָהֶם לַעֲסֹק בִּרְפוּאָתָם כִּי אִם כְּשֶׁיּוֹדְעִין מַהוּת חֳלִי הַנֶּפֶשׁ. וְזֶה עַל-יְדֵי שֶׁיּוֹדְעִין בְּחִינַת תְּכוּנַת קוֹמַת הָאָדָם הָעֶלְיוֹן שֶׁהוּא בְּחִינַת צֶלֶם אֱלֹקִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת תְּכוּנַת קוֹמַת הַתּוֹרָה שֶׁנִּקְרֵאת אָדָם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, "זֹאת הַתּוֹרָה אָדָם". כִּי הַתּוֹרָה הִיא בְּחִינַת קוֹמַת אָדָם, כִּי הִיא כְּלוּלָה מֵרְמַ"ח אֵבָרִים וּשְׁסָ"ה גִּידִים, שֶׁהֵם בְּחִינַת רְמַ"ח מִצְוֹת עֲשֵׂה וּשְׁסָ"ה לֹא תַּעֲשֶׂה כַּיָּדוּעַ. וּכְמוֹ שֶׁהָרְמַ"ח אֵיבָרִים וְהַשְּׁסָ"ה גִּידִים שֶׁבָּאָדָם עֲרוּכִים וּקְשׁוּרִים וּמְסֻדָּרִים זֶה בָּזֶה וְזֶה אֵצֶל זֶה וְכוּ' וְצָרִיךְ הָרוֹפֵא לִהְיוֹת בָּקִי בְּסִדְרָם וְחִבּוּרֵיהֶם הֵיטֵב כַּנַּ"ל, כְּמוֹ כֵן צְרִיכִין לֵידַע בִּבְחִינַת קוֹמַת הַתּוֹרָה סֵדֶר הַקֶּשֶׁר וְהַחִבּוּר שֶׁל כָּל רְמַ"ח מִצְוֹת עֲשֵׂה וּשְׁסָ"ה לֹא תַּעֲשֶׂה וְכָל הַמִּדּוֹת וּמִצְוֹת דְּרַבָּנָן הַכְּלוּלִים בָּהֶם לֵידַע הֵיטֵב אֵיךְ הֵם עֲרוּכִים וּמְסֻדָּרִים וּמְחֻבָּרִים וּמְקֻשָּׁרִים זֶה בְּזֶה וְזֶה בָּזֶה. וְאָז יְכוֹלִים לֵידַע סְגֻלַּת כָּל מִצְוָה וּמִצְוָה וּמִדָּה וּמִדָּה לְאֵיזֶה רְפוּאָה הִיא מְסֻגֶּלֶת בְּיוֹתֵר וְאֵיךְ לְרַפְּאוֹת חֳלִי הַנֶּפֶשׁ: