חנן הנחבא בר ברתיה דחוני המעגל הוה כי מצטריך עלמא למיטרא הוו משדרי רבנן ינוקי דבי רב לגביה ונקטי ליה בשיפולי גלימיה ואמרו ליה אבא אבא הב לן מיטרא אמר לפני הקב"ה רבש"ע עשה בשביל אלו שאין מכירין בין אבא דיהיב מיטרא לאבא דלא יהיב מיטרא ואמאי קרי ליה חנן הנחבא מפני שהיה מחביא עצמו

Honi the Circle Maker's daughter had a son called Hanan ha-Nehba. When the world was in need of rain, the sages would send schoolchildren to him; they would take hold of the hem of his garment and say to him, "Father, father, give us rain." Then he would plead with the Holy One, "Master of the universe, do it for the sake of these who do not know the difference between a Father who can give rain and a father who cannot." And why was he called Hanan ha-Nehba? Because he used to hid (mahbi) himself.

דהנה זה הוא כלל גדול: הצנע לכם עם אלוהך - שכל דרכיו של אדם צריך להיות בהצנע, כי שאדם עושה דבר בהתגלות, בקל יכול לבוא לידי פניה וגדלות בעבודתו, אבל בהצנע אינו יכול לבוא לידי פניה כי אין אדם רואהו. אבל הבעל תשובה שעשה עברה בפרהסיא כמו לשון הרע או שאר עברות בהכרח תשובתו גם כן בפרהסיא כי כבולעו כך פולטו, כלומר כבליעת האיסור שנבלע בו כן צריך לפלוט. אם עבר בסתר יעשה תשובה בסתר, ואם בגלוי ובפרהסיא צריך לעשות תשובתו גם כן להיות בנגלה ופרהסיא. אבל איך יעשה תשובה בפרהסיא פן יבוא לו איזה פניה בתשובתו, חס ושלום, ויפסיד הכל, חלילה?

Rebbe Elimelech of Lizhensk, Parshat Metzora

There is a great principle: "Walk modestly with God" (Micah 6:8) - that all of a man's ways must be modest. When a person does things in a public manner, it is easier to feel proud and have ulterior motives when serving God. However when he does things modestly, in private, he will not have ulterior motives since no one saw him. However, the repentant, on the other hand, who has transgressed in public with sins like slander, must necessarily repent in public as well, since there is a law that...in the same manner that a forbidden thing is absorbed or ingested, it is expelled. If a sin was committed in private, in a hidden manner, the repentance is also done in a private hidden way. If it was done publicly, then the repentance must also be done openly and publicly. However, this raises a problem: How can someone do teshuvah in public? Wont' he have ulterior motives, Heaven forbid, and then he will lose everything?

מרגלא בפומייהו דרבנן דיבנה אני בריה וחברי בריה אני מלאכתי בעיר והוא מלאכתו בשדה אני משכים למלאכתי והוא משכים למלאכתו כשם שהוא אינו מתגדר במלאכתי כך אני איני מתגדר במלאכתו ושמא תאמר אני מרבה והוא ממעיט שנינו אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוין לבו לשמים

A gem in the mouths of the Rabbis of Yavneh: I am God's creature and my fellow is God's creature. My work is in the city and their work is in the field. I rise early for my work and they rise early for their work. Just as they do not presume to do my work, so I do not presume to do their work. Will you say, I do (learn) much and they do (learn) little? We have a tradition: One may do much or one may do little; it is all the same, provided one directs one's heart to heaven.