(כא) וַיַּעַשׂ֩ ה' אֱלֹקִ֜ים לְאָדָ֧ם וּלְאִשְׁתּ֛וֹ כָּתְנ֥וֹת ע֖וֹר וַיַּלְבִּשֵֽׁם׃ (פ)
Rav S.R. Hirsch, Commentary on the Torah, Bereshis 3:21
דרש ר' שמלאי: תורה תחלתה גמילות חסדים וסופה גמילות חסדים. תחילתה גמילות חסדים דכתיב ״ויעש ה' אלקים לאדם ולאשתו כתנות עור וילבישם״ וסופה גמילות חסדים דכתיב ״ויקבר אותו בגיא״.
ואמר רבי חמא ברבי חנינא: מאי דכתיב (דברים יג, ה) ״אחרי ה' אלקיכם תלכו״? וכי אפשר לו לאדם להלך אחר שכינה? והלא כבר נאמר (דברים ד, כד) ״כי ה' אלקיך אש אוכלה הוא״.
אלא להלך אחר מדותיו של הקב"ה. מה הוא מלביש ערומים דכתיב (בראשית ג, כא) ״ויעש ה' אלקים לאדם ולאשתו כתנות עור וילבישם״ אף אתה הלבש ערומים. הקב"ה ביקר חולים דכתיב (בראשית יח, א) ״וירא אליו ה' באלוני ממרא״ אף אתה בקר חולים. הקב"ה ניחם אבלים דכתיב (בראשית כה, יא) ״ויהי אחרי מות אברהם ויברך אלקים את יצחק בנו״ אף אתה נחם אבלים. הקב"ה קבר מתים דכתיב (דברים לד, ו) ״ויקבר אותו בגיא״ אף אתה קבור מתים.