בגדעו גילולם
ובקרעו ראשית אונם
נסתרה שרירות לבם
ונכבשה כובד לבם
הראה לדעתם כי הוא יחיד
ויש מחריד
ואין בנגיד
לעצור לפיד
מותר ושמור
מגחלי הכור
הנמנה בלא פור
מלבישי תכלת וחור
בפצע נא וטרי
ידעו מצרים כי
יד אלוקים היא
ובישראל יש נביא
כי בא עת פקדי
רעם באף-חרי
לפאר פרים
לטהר שרצים
להושיע רבים
לשאת עצומים
על כנפי נשרים
להרים נס הרים
כי בהכריתו גבוהים
את בריתו הקים
ויוציאם ממוציאי אגודל
הלא מאש זה אוד מוצל
ביד קדוש
Line 5: Taken partially from Devarim 4:35.
Line 6: Altered to the opposite of Vayikra 26:6.
Line 10: Based on Devarim 4:20.
Line 12: Taken from Esther 8:15.
Line 14: Copied from Shmot 14:18.
Line 15: As opposed to their assessment in Shmot 8:15.
Line 16: Rearranged from Melachim Bet 5:8.
Lines 19-22: References to Bnei Yisrael based on Shmot 1:7.
Lines 22-23: Based of Shmot 19:4.
Line 24: Taken from Yishayahu 18:3.
Line 27: ie. Cheaters, from Mishnah Yoma 2:1
Line 28: Rearranged from Zechariah 3:2.
(כ) וְאֶתְכֶם֙ לָקַ֣ח יְהוָ֔ה וַיּוֹצִ֥א אֶתְכֶ֛ם מִכּ֥וּר הַבַּרְזֶ֖ל מִמִּצְרָ֑יִם לִהְי֥וֹת ל֛וֹ לְעַ֥ם נַחֲלָ֖ה כַּיּ֥וֹם הַזֶּֽה׃
(טו) וּמָרְדֳּכַ֞י יָצָ֣א ׀ מִלִּפְנֵ֣י הַמֶּ֗לֶךְ בִּלְב֤וּשׁ מַלְכוּת֙ תְּכֵ֣לֶת וָח֔וּר וַעֲטֶ֤רֶת זָהָב֙ גְּדוֹלָ֔ה וְתַכְרִ֥יךְ בּ֖וּץ וְאַרְגָּמָ֑ן וְהָעִ֣יר שׁוּשָׁ֔ן צָהֲלָ֖ה וְשָׂמֵֽחָה׃
(יח) וְיָדְע֥וּ מִצְרַ֖יִם כִּי־אֲנִ֣י יְהוָ֑ה בְּהִכָּבְדִ֣י בְּפַרְעֹ֔ה בְּרִכְבּ֖וֹ וּבְפָרָשָֽׁיו׃
(ח) וַיְהִ֞י כִּשְׁמֹ֣עַ ׀ אֱלִישָׁ֣ע אִישׁ־הָאֱלֹהִ֗ים כִּֽי־קָרַ֤ע מֶֽלֶךְ־יִשְׂרָאֵל֙ אֶת־בְּגָדָ֔יו וַיִּשְׁלַח֙ אֶל־הַמֶּ֣לֶךְ לֵאמֹ֔ר לָ֥מָּה קָרַ֖עְתָּ בְּגָדֶ֑יךָ יָבֹֽא־נָ֣א אֵלַ֔י וְיֵדַ֕ע כִּ֛י יֵ֥שׁ נָבִ֖יא בְּיִשְׂרָאֵֽל׃
(א) בראשונה, כל מי שרוצה לתרם את המזבח, תורם. ובזמן שהן מרבין, רצין ועולין בכבש, וכל הקודם את חברו בארבע אמות זכה. ואם היו שניהם שוין, הממנה אומר להם הצביעו. ומה הן מוציאין? אחת או שתים, ואין מוציאין אגדל במקדש.
(1) Originally, whoever wanted to remove the ashes from the altar would do it. And when there were many, they would run up the ramp, and whoever got to within four cubits [of the altar] first would win [the task of removing the ashes]. If two tied, the assigner [of tasks] would tell [all of] them: "Stick out your fingers [for the procedure to assign the task]." And what would they stick out? Either one or two [fingers], and they would not stick out their thumb in the Temple.
Clarification- they basically played 21 fingers, and the thumb-sticker-outers would put out an extra finger so as to win when they should have been one away.