Siman 627תרכ״ז
1 א

דין הישן בסוכה ובו ד סעיפים
(צריך לישב באויר הסוכה) הישן תחת המטה בסוכה אם היא גבוה עשרה טפחי' לא יצא:

The Laws of Sitting in the Sukkah, 4 Seifim:1. One must sit in the air of the sukkah (i.e. directly under the space of the s’chach). One who sits under a bed in the sukkah - if it is higher than 20 tefachim he has not fulfilled his obligation. (Note: Therefore a person who sleeps in a sukkah under a bed that is ten handbreadths high has not fulfilled his obligation)

2 ב

הישן תחת הכילה בסוכה אם אינה גבוה עשרה טפחי' או שאין לה גג רחב טפח יצא:

2. One who sleeps under a slanting canopy that surrounds a bed in a sukkah - if it is not higher than 10 tefachim or if it has no roof the width of a tefach, he has fulfilled his obligation.

3 ג

העצי' היוצאי' מארבע ראשי המטה אסור לפרוס עליהן סדין ולישן תחתיו אפילו אם אינם גבוהי' עשרה אבל אם אחד יוצא באמצע המטה בראשה והשני במרגלותיה כנגדו ונותנים כלונסות (פי' עצים ארוכים כעין קנה של רומח) מזה לזה מותר לפרוס סדין עליו לישן תחתיו משום דאין לה גג רחב טפח למעלה והוא שלא יהיו גבוהים עשרה טפחים ויש מכשירין אפילו בגבוהים עשרה טפחים:

3. Regarding the polls which come out of the four bedposts, it is forbidden to spread out a sheet over them and to sleep under them, even if they are not higher than ten (tefachim). However, if one of them exits in the middle of the bed at the head, and the second from the middle of the foot of the bed (See Sukkah 10a) and a sharp incline is made from this side and that side, it is permitted to spread out a sheet over it to sleep under it because it has no roof the width of a handbreath above it. This is so as long as it is not higher than ten tefachim. There are those who declare this valid even if it is greater than ten tefachim.

4 ד

פירס סדין תחת הסכך לנוי אם הוא בתוך ארבעה טפחי' לגג כשרה ואם הוא רחוק ארבעה טפחי' מן הגג פסולה ואם אינו לנוי אע"פ שהוא בתוך ארבעה טפחים פסולה (ויש ליזהר שלא לתלות שום נוי סוכה רק בפחות מארבעה לסוכה) (מהרי"ל):

4. One may hang sheets (or fabric) under the s'chach for ornamentation; if it is under four tefachim from the roof, it is valid. If it is farther than four tefachim from the roof, it is invalid. And if it is not for ornamentation, even though it is within four tefachim, it is invalid. (and there are those who take precautions not to hang decorations for the sukkah unless it is less than four tefachim) (Maharil>