Siman 456תנ״ו
1 א

שיעור כמות לישת המצות ובו ג סעיפים:
אין לשין לפסח עיסה גדולה משיעור חלה שהיא מ"ג ביצים וחומש ביצה בינונים והוא עשרון וכן ישער אותה ימלא כלי מים ויערה המים ממנו לכלי אחר ואחר כך יתנו בו מ"ג ביצים ויחזיר בו המים שעירה ממנו והמים שיותירו יתנם בכלי אחר והכלי המחזיק אותם הוא המדה למלאותו מקמח והמדה מחוקה ולא גדושה ושיעור' מקמח חטה מצרית תק"כ דרהם מצריים בקירוב: הגה ולא ידחק הקמח במדה דא"כ לא ילוש יפה וטוב לומר בשעת נתינת הקמח למדה שעושה לשם מצוה (מהרי"ל):

THE MAXIMUM PROPORTION OF DOUGH WHICH CAN BE KNEADED FOR MATZAH One should not knead a large dough on Pesach to the extent that it requires Challah tithes. This is 43 1/5 average eggs or an 'Isaron'. To measure this, one should fill a vessel with water and pour the water from it into another vessel and afterwards he should place in 43 eggs and return the water to it and what remains [of the water] should be placed in another vessel and that if the vessel holds it, it can now be relied upon [for making the maximum amount of dough for a Matzah] as the measurement [of the vessel] when filled [is the maximum proportion] of flour. The metric should be filled level and not piled and translates to approximately 520 'draham' of Egyptian wheat flour.REMA: and one shouldn't pressure the flour metric because if one does, one may not knead well and ideally one should say 'Leshame Mitzvah'[for the purpose of the Mitzvah] when placing the flour into the metric (MAHA"RIL)

2 ב

אם לש יותר משיעור זה מותר בדיעבד:

If more than the proportion was kneaded, it is subsequently permissible.

3 ג

אע"פ שאין מודדים קמח בי"ט ללוש בי"ט של פסח שאין לשין עיסה גדולה מעשרון מותר למדוד ויש אוסרים אלא יקח באומד הדעת ולא ירבה על עשרון: (והכי נהוג):

Even though one may not measure flour on Yom Tov, for kneading on Yom Tov of Pesach, one may not knead dough larger than an 'Isaron' [and therefore] it is permitted to measure. There are those who forbid this and say that one should estimate with their judgment and not [take] more than an 'Isaron' (and this is the practice).