Siman 147קמ״ז
1 א

דיני גלילת ספר תורה ובו ח סעיפים:
אסור לאחוז ס"ת ערום בלא מטפחת: הגה וי"א דה"ה שאר כתבי קדש (אגודה ותוס' פ"ק דשבת) ולא נהגו כן וטוב להחמיר אם לא נטל ידיו ובס"ת אפי' בכהאי גוונא אסור (ד"ע אגודה) גדול שבאותם שקראו בתור' גולל ורגילין לקנותו בדמים יקרים לחבב המצוה: הגה י"א אם המעיל בצד אחד פשתן ומצד א' משי צריך להפך המשי לצד הספר ולגלול (מרדכי סוף מגילה) ולא נהגו כן [ב"י סימן קכ"ג] ואין לגלול במפה הקרוע אם יש לו אחרת [מהרי"ל] ואין לעשות מפות לספר תורה מדברים ישנים שנעשו בהם דבר אחר לצורך הדיוט וע"ל סי' קנ"ג: [אגודה מס' מנחות תשובת מהרי"ל סי' קי"ד וב"י רשב"ץ]:

...It is forbidden to hold a Sefer Torah (Torah scroll) when it is naked, that is, without a kerchief. [Rama: And there are those who say that this is the law regarding other sacred writings as well, and we do not hold like them, but it is good to be careful if one has not washed hands, but regarding a Sefer Torah, even in one washed one's hands it is forbidden.] The greater among them does the rolling and covering, and it is a custom to buy it with a good amount of money, to make the mitzvah beloved. [Rama: There are those who say that if the Torah cover is made of linen on one side and silk on the other, it is necessary to turn the silk side out before rolling and covering, but we don't do that. But we do not roll and cover with a ripped table cover, if one has another. And we do not make a Torah cover with old things, which were initially made for a common use.]

2 ב

יכול מי שירצה לקנות להושיט המעילין להגולל ואין הגולל יכול למחות בו כי אף על פי שקנה הגלילה לא קנה ליקח המעילים: [וכן במקומות הנוהגין לקנות הוצאה והכנסה אין הש"ץ יכול למחות כי אין זה שייך לחזנים] [מרדכי סוף מגילה וא"ז:

3 ג

הגולל ספר תורה יעמידנו כנגד התפר כדי שאם יקרע יקרע התפר:

4 ד

הגולל ספר תורה גוללו מבחוץ וכשהוא מהדקו מהדקו מבפנים: הגה פירוש כשהספר עומד לפניו יהיה הכתב נגד פניו ויתחיל לגלול מבחוץ ואחר שגמר הגלילה יהדק סוף המטפחת בפנים שכשיבא לקרות בו ימצא ההדוק בפנים ולא יצטרך להפך הס"ת (טור והרא"ש ס"פ בני העיר) ונראה דכל זה מיירי כשאחד עושה כל הגלילה אבל עכשיו שנוהגים שאחד מגביה ואחד גולל יהיה הכתב נגד המגביה וכן נוהגים כי הוא עיקר הגולל והאוחז ס"ת:

5 ה

מוטב תגלל המטפחת סביב הס"ת ולא יגלול הס"ת כשכורכו במטפחת:

6 ו

הגולל ס"ת בתוך התיק טועה:

7 ז

אין המפטיר מתחיל עד שיגמרו לגלול הס"ת כדי שלא יהא הגולל טרוד ויוכל לשמוע ההפטרה:

8 ח

ביום שיש ב' ספרי תורה לא יפתחו השניה ולא יסירו המפה עד שיגללו הראשון: הגה ואין מסלקין הראשונה עד שכבר הניחו השניה על השלחן שלא יסיחו דעתן מן המצו' ומוציאין ב' הספרים כאחת ותופסין בשניה עד אחר שקראו בראשונה. (אור זרוע בשם הירושלמי):