Siman 9 ט׳
1 א

איזה אשה נקראת קטלנית ובו ב סעיפים:
אשה שנשאת (או נתארסה) (מ"מ פכ"א ונ"י פ' הבא על יבמתו) לשני אנשים ומתו לא תנשא לשלישי שכבר הוחזקה להיות אנשיה מתים ואם נשאת לא תצא ואפילו נתקדשה יכנוס ואם הכיר בה יש לה כתובה לא הכיר בה אין לה כתובה משלישי אבל משני יש לה כתובה אפי' לא הכיר בה: הגה וי"א דדוקא אם מתו מיתת עצמם אבל אם נהרג אחד מהן או מת בדבר או נפל ומת וכדומה אינו כלום ולכן רבים מקילים בדברים אלו ואין מוחין בידיהם (ב"י בשם תשובת הרמב"ן שכ"כ בשי"א) י"א דה"ה אשה שנתגרשה שני פעמים אין לישא אותה (רש"י פ"י דיבמות והר"ן ר"פ נערה) אבל י"א מיתה דוקא (הגהות מיי' בשם התוס') (וכן עיקר):

A woman who was married (Rem"a: or engaged) (Maggid Mishneh ch. 21 and Nimmukei Yosef ch. Haba `Al Yevimto) to two men [sequentially] and they died may not become married to a third, for she is already assumed to be [a woman whose] husbands die. But if she married [a third husband] she need not get divorced, and even if she was [only] engaged, he may marry [her]. And if he is aware of her [as a woman whose husbands die, and nevertheless consents to marry her] she receives a ketubah; [but] if he is unaware of her [past], she gets not ketubah from the third. But from the second [husband whom she married after the first died] she has a ketubah even [if] he was unaware of her. Rem"a: There are those who say that [this law applies] specifically if they died natural deaths, but if one of them was murdered or died in a plague, or fell and died, etc., that doesn't count. And therefore most people are lenient in these matters, and one ought not prevent them [from acting leniently]. (Beit Yosef in the name of a responsum of the Ramban 121, who wrote this in the name of "those who say.") There are those who say that this law applies to a woman who is divorced twice, that one ought not marry her. (Rashi, ch. 10 of Yevamot and the Ra"n in the beginning of ch. Na`arah.) But there are those who say that [this law applies] specifically to dying (Hagahat Maimoni in the name of the Tosafot), and thus is the norm.

2 ב

איש שמתו שתי נשיו אינו מונע עצמו מלישא:

A man whose two wives die may not prevent himself from marrying a third