Ikar Tosafot Yom Tov on Mishnah Challah
1:1א׳:א׳
1 א

ואסורין כו'. ה''ג בספרים ובפירוש הר''מ. אבל הר''ש גורס אסורים בחדש מלפני העומר ומלקצור מלפני הפסח וכ''נ גירסת הרב. וגירסא זו נראה עיקר, דלגירסת הספרים איכא למטעי דאסורים לפני הפסח היינו קודם הפסח אבל כשיגיע תחלת הפסח שרי כו' והא מלתא ליתא דמקרא מלא הוא עד עצם היום הזה עד הביאכם כו' וזה בראשון לחול המועד. הלכך בחדש מלפני העומר גרסינן. תוי''ט וע''ע: [ב] בגמרא מנחות דף ע''א מדכתיב בשדה עד שיהא נקלט ונשרש בשדה. והך קרא בשתי הלחם כתיב ואזריעת העומר קאי דשתי הלחם לא שרי למקדש אלא תבואה דשרי עומר להדיוט שרי שתי הלחם למקדש. רש''י: [ג] הנודר מן הפת. כן הנוסחא בספרים. ופליגי רבנן אדיוקא דר''מ דאיהו לא קאמר אלא הנודר מן הפת ומן התבואה שאינו אסור אלא בהן. וקאמרי רבנן דבנודר מן הדגן נמי אינו אסור אלא בהן. ומלשון הר''ב משמע דגרס בדברי ר''מ הנודר מן הדגן אסור בכל המינים. וה''ק ר''מ במ''ב פ''ז דנדרים הנודר מן הדגן אסור בכל: