Divrei Yirmiyahu on Mishneh Torah, Tefillin, Mezuzah and the Torah Scroll
1:1א׳:א׳
1 א

ארבע פרשיות אלו שהן קדש לי והיה כי יביאך שבספר ואלה שמות ושמע והיה אם שמוע הן שנכתבות בפ"ע ומחפין אותן בעור ונקראין תפילין ומניחין אותן על הראש וקושרין אותן על היד. ואפי' קוצו של אות אחת מארבע פרשיות אלו מעכב את כולן מן התורה עד שיהיו נכתבות שלימות כתיקונן. ועי' בכ"מ וברש"י מנחות דף כ"ח ע"א בד"ה ד' פרשיות וכו' קדש לי והיה כי יביאך שבצידה דבכולהו כתיב ולטוטפות או ולזכרון בין עיניך עכ"ל כתב ג"כ שבצידה למעוטי שבואתחנן שכתב בכ"מ שלא נאמר לטוטפות או ולזכרון וכו':

2 ב

ואפי' קוצו של אות א' וכו'. עי' בכ"מ דבגמ' איתא קוצו של יו"ד ומחלוקת בזה ורבינו כתב סתם של אות אחת ומקושית הגמ' פשיטא ועמ"ש בתוס' ובכ"מ מסכים למ"ש ז"ל באם לא הוי כצורת האות ממש לא מהני קריאת התינוק:

3 ג

מעכב את כולן וכו'. ברש"י מנחות כ"ח ע"א בד"ה כתב אחד וכו' ובתפילין כתיב הויה והיו לטוטפות עכ"ל ובגמ' שם במנורה מ"ט הויה כתיב בהו עיי"ש: