Boaz on Mishnah Zevachim
1א׳
1 א

אב"י והא דאמרינן (נדרים ד"ד ב') דחטאת יולדת לא אתיא לכפרה. נ"ל דר"ל בערך כפרת חטאת חלב, תדע. דהרי חטאת נזיר נמי אמרי' התם דאינו בא על חטא, (עי' ר"ן שם ד"ה חטאת). ואפ"ה הרי נזיר נקרא חוטא (כנדרים ד"י ע"א). אע"כ דעכ"פ אינו מכפר כערך חטאת חלב. אמנם ק"ל לאאמ"ו ע"ר שליט"א, שכתב שגם אשם מצורע בא על חטא, והרי הרב (פ"ט דמנחות מ"ו) כתב דאשם מצורע מה"ט צריך נסכים מדאינו בא על חטא. השבתי לבני הרב המאה"ג שליט"א, התם רבייא קרא בהדיא דצריך נסכים, כש"ס שם (דצ"א). ועוד י"ל לך בני שליט"א, דאנא לא אמרתי רק שחטאת יולדת ואשם מצורע באין על חטא, ר"ל לעוררם שחטאו, אבל לא אמרתי שיכפר להם קרבנן חטאתן, דהרי ביולדת בנשבעת באמת אינה מתכפרת שבועתה בקרבנה (עי"ד רל"ד ס"ח), וכ"כ מצורע, הרי עבירות שבין אדם לחבירו אינו מתכפר עד שירצה את חבירו (כיומא פ"ה ב'), משא"כ נזיר מתכפר באמת בקרבן חטאת שלו, ומה"ט באמת א"צ נסכים, כמ"ש הר"ב שם, וכעין זה כ' רתוי"ט שם ע"ש: