Ben Aryeh on Mishneh Torah, Service on the Day of Atonement
2:3ב׳:ג׳
1 א

כ"מ: פלוגתא דבן זומא ור"י ופסק כר"י. נ"ב ואינו מפרש כפרש"י [שם דף ל' ע"א ד"ה סרך] ויפרוש מלבוא לעזרה היום עד שיעריב שמשו כו' דלהא לא חיישינן אלא שמא טבל ולא כיון ע"ד ביאת מקדש. והיא ממעלות דחומר בקודש דבעי כונה לקודש ולמקדש. וכן משמע בגמ' שם ע"ב דקאמרינן אלא אידי ואידי כו' הא דלא טביל ע"ד ביאת מקדש כו'. ובמצורע ס"ל לרבנן דפליגי על ר' יהודה דאע"ג שטבל מבערב ע"ד ביאת מקדש צריך טבילה משום דדייש בטומאה. ובכהן גדול ביוה"כ ובשאר כל אדם הנכנס לעזרה דצריך טבילה ס"ל לרבנן כר' יהודה דסרך טבילה היא ודלא כבן זומא. וכדא"ל רב יוסף לאביי ודלא כפרש"י שם דלרבנן ל"ס כלל הא טבילה דמתני'. וגריס בדף ל"א ע"א תבעי לבן זומא תיבעי לר"י (ע"ש בת"י) ועפ"ז יתיישב מה שהקשה בלחם משנה בהלכות מחוסר כפרה רפ"ד ע"ש: