Who instituted Prayer and Why? Bavli Brachot 26b

איתמר רבי יוסי ברבי חנינא אמר תפלות אבות תקנום

רבי יהושע בן לוי אמר תפלות כנגד תמידין תקנום

תניא כוותיה דר' יוסי ברבי חנינא ותניא כוותיה דרבי יהושע בן לוי

תניא כוותיה דרבי יוסי בר' חנינא:

אברהם תקן תפלת שחרית שנא' (בראשית יט, כז) וישכם אברהם בבקר אל המקום אשר עמד שם ואין עמידה אלא תפלה שנאמר (תהלים קו, ל) ויעמד פינחס ויפלל

יצחק תקן תפלת מנחה שנאמר (בראשית כד, סג) ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב ואין שיחה אלא תפלה שנאמר (תהלים קב, א) תפלה לעני כי יעטף ולפני ה' ישפוך שיחו

יעקב תקן תפלת ערבית שנאמר (בראשית כח, יא) ויפגע במקום וילן שם ואין פגיעה אלא תפלה שנאמר (ירמיהו ז, טז) ואתה אל תתפלל בעד העם הזה ואל תשא בעדם רנה ותפלה ואל תפגע בי

ותניא כוותיה דר' יהושע בן לוי

מפני מה אמרו תפלת השחר עד חצות שהרי תמיד של שחר קרב והולך עד חצות

ומפני מה אמרו תפלת המנחה עד הערב שהרי תמיד של בין הערבים קרב והולך עד הערב

ומפני מה אמרו תפלת הערב אין לה קבע שהרי אברים ופדרים שלא נתעכלו מבערב קרבים והולכים כל הלילה

ומפני מה אמרו של מוספין כל היום שהרי קרבן של מוספין קרב כל היום

It was stated: Rabbi Yosi b. Rabbi Hanina said: The Patriarchs instituted the Tefillah

Rabbi Yehoshua b. Levi said: prayer was instituted corresponding to the daily sacrifices.

It was taught in accordance with Rabbi Yosi b. Rabbi Hanina, and it was taught in accordance with Rabbi Yehoshua b. Levi.

It was taught in accordance with Rabbi Yosi b. Rabbi Hanina:

Abraham instituted the morning prayer, as it says, (Genesis 19:27)"Next morning, Abraham hurried to the place where he had stood before the Lord." And "standing" is prayer, as it is said, (Psalms 106:30) "Pinhas stood and prayed."

Isaac instituted the afternoon prayer, as it is said, (Genesis 24:63) "And Isaac went out to meditate in the field toward evening..." And "mediation" is prayer, as it is said, (Psalms 102:1) "A prayer of the lowly man when he is faint and pours forth his plea before the lord."

Jacob instituted the evening prayer, as it is said, (Genesis 28:11) "He encountered a certain place and stopped there..." and "encountered" is prayer, as it is said, (Jeremiah 7:16) "As for you, do not pray for this people, do not raise a cry of prayer on their behalf, do not plead with Me; for I will not listen to you."

It was taught in accordance with Rabbi Yehoshua b. Levi: For what reason did they say that the morning prayer is until midday? Because the daily morning offering was offered until midday.

And for what reason did they say that the afternoon prayer is until the evening? Because the afternoon daily offering was offered until the evening.

And for what reason did they say that the evening prayer has no fixed time? Because the limbs and and the fat that were not burned up by the evening were offered all night long.

And for what reason did they say that the additional prayer [Mussaf] can be said all day? Because the additional offering was offered all day.

What does it matter, who instituted?

Does it change the "essential nature" of t'fila if it is a replacement of Temple Avoda or something from our very roots?

When it says they taught according to both opinions what is the harmonization/compromise?

Why specifically link each service to a Biblical personality?

Are the three examples given - the sanctioned methods of T'fila or just a selection of the ways one could pray?