A Movable Sukkah?

(ג) העושה סוכתו בראש העגלה. או בראש הספינה כשרה. ועולין לה ביום טוב. בראש האילן. או על גבי גמל. כשירה. ואין עולין לה ביום טוב. שתים באילן. ואחת בידי אדם. או שתים בידי אדם. ואחת באילן. כשרה. ואין עולין לה ביום טוב. שלש בידי אדם. ואחת באילן. כשרה. ועולין לה ביום טוב. זה הכלל. כל שניטל האילן. ויכולה לעמוד בפני עצמה. כשרה. ועולין לה ביום טוב:

(3) If one constructs his sukkah on top of a wagon or on top of a ship, it is valid, and one may ascend to it on the festival. If [one constructed it] on top of a tree or on the back of a camel, it is valid, but one may not ascend to it on the festival. If two [walls of the sukkah are formed] by a tree and one by human hands, or two by human hands and one by a tree, it is valid, but one may not ascend to it on the festival. If three [walls are formed] by human hands and one by a tree, it is valid, and one may ascend to it on the festival. This is the rule: any [sukkah] that can stand on its own even if one removed the tree, it is valid, and one may ascend to it on the festival.

עשאה לבהמה דופן לסוכה ר"מ פוסל ור' יהודה מכשיר שהיה רבי מאיר אומר כל דבר שיש בו רוח חיים אין עושין אותו לא דופן לסוכה ולא לחי למבוי ולא פסין לביראות ולא גולל לקבר משום רבי יוסי הגלילי אמרו אף אין כותבין עליו גיטי נשים מ"ט דר' מאיר אביי אמר שמא תמות רבי זירא אמר שמא תברח בפיל קשור כולי עלמא לא פליגי דאי נמי מיית יש בנבלתו י' כי פליגי בפיל שאינו קשור.

...

והאיכא רווחא דביני ביני דעביד ליה בהוצא ודפנא ודלמא רבעה דמתיחה באשלי מלעיל.

If he used an animal as a wall of the Sukkah: R. Meir declares it invalid and R. Judah valid, for R. Meir used to say, Whatever contains the breath of life cannot be used as a wall for a Sukkah, nor a side-post for an alley nor boards around wells, nor a covering stone for a grave. In the name of R. Yose the Galilean they said, Nor may a get be written upon it. What is the reason of R. Meir? Abaye said: Lest it die. R. Zera said: Lest it escape. Concerning an elephant securely bound, all agree [that the Sukkah is valid], since even if it die, there is still ten [handbreadths height] in its carcass. Regarding what then do they dispute? Regarding an elephant which is not tied up.

...

But is there not an open space between [the animal's legs]? [It refers to] where he filled it in with branches of palms and bay-tree. But might it not lie down? [It refers to] where it was tied with cords from above.