פיתרון לניגוד של עדות ירח של חודש

פיתרון לניגוד של עדות ירח של חודש
הפרט של רב יוסי לפסול הוא קודם מתן תורה היינו בשלב פסח מצרים
יש פיתרון לניגוד
האם שמתם לב? שמתי לב שבמסכת ראש השנה יש דיני עדות ירח להעיד על מצב הירח ואז החבילה של רבני היהדות כוללת פרטים נוגדים ואני מביא פיתרון שהם לא מלמדים עדיין
אותם שטוענים "תעשו הפרטים שבמשנה" לדוגמה ברכות שעם שמע, ושיום כיפור אסור באכילה לעשות כן בגלל משנה, בעצמם "לא עושים עדות ירח" שבאותה משנה, ואם באמת ההלכה לא מחייבת לעשות כמו משנה ולא חייבים להעיד ירח גם ברכת שמע לא חייב ואין יום כיפור אסור באכילה
מערכת הכוללת גם לוח שנה שמחושבן מראש לפי ירח אך בלי עד ירח וגם משנה להעיד על ירח, הרבה פרטים שהם ביטלו, למרות שהמשנה "חוכמת הקדוש ברוך הוא ורצונו" צריך פתרון כי כולל שני ניגודים אם רצון של הקדוש ברוך הוא במשנה
לכן אני מביא פיתרון
פיתרון שלי לניגוד
הצו של ירח קודם מתן תורה כמו שכתב ספר החינוך, לחבר למקרא של החודש הזה לכם שפירשו הירח החדש הזה, ואותו פרט הוא בשלב פסח מצרים שלפי המשנה לא מעשי ככה הדין של רבי יוסי לפסול קרוב משפחה כמו אב ובנו שפסול להעיד יחד עדות ירח זה דין בשלב של פסח מצרים ובסיבה זו אחרי מתן תורה של חודש השלישי, כבר נוכן לא לעשות כן כי אין צו של עדות ירח ונחשף בכך טעות של רב משה רמבם לספור במנין המיצוות שלו את הצו של החודש הזה, כי כמו שלא כלל פרטי משכן כי רק לזמן מוגבל גם זה רק לזמן מוגבל וכן טעויות של ספר החינוך, שטעה לכתוב פרט זה כאילו המיצוה לא לזמן מוגבל בכלל מיצוות כמו זבח עולה או לא זבח אלא מיצוות אחרות לדוגמה מעשר, וכן הטעות של ספר החינוך לספור צו זבח פסח ובכור בזמן פסח מצרים, כי נחשב טעות כי כול אלה בשלב פסח מצרים שלפי המשנה נכון לא לעשות וכן אלה נכון לא לעשות, לדגמה פרט בכור אדם, נכון לא לעשות פרט זה בזמן אחרי חודש השלישי, כי "בסיון ניתנה תורה לישראל" לפי תורה שבעל פה וכן ירח החדש הזה ככתוב החודש הזה לכם, הפרט הוא בזמן של פסח מצרים וכן כול מה שקודם מתן תורה בחודש השלישי נכון לא לעשות וזה פיתרון כי
**
גם פרט של רב יוסי שאב ובנו פסולים יחד להעיד עדות החודש, הוא עבור הזמן של קודם מתן תורה כנזכר בשלב פסח מצרים, ובסיבה זו אחרי חודש השלישי כבר נכון לא לעשות פרטי פסח מצרים וכן פרטי עדות ירח

אומנם רבני היהדות שמלמדים "משנה ראש השנה" באותה חבילה, טועים להגיד גם "שהמשנה ספר של מקור ההלכה" כי לא מלמדים פיתרון זה של זמן פסח מצרים אבל אני מלמד את הפיתרון ושטעה רב משה רמבם וספר החינוך לספור פרים של זמן פסח מצרים שלפי המשנה בתורה שבעל פה נכון לא לעשות כולל בכור אדם שקודם מתן תורה ועדות ירח
ולכן עלי להוסףי פירוש שדין רב יוסי של אב ובנו עבור זמן של פסח מצרים אבל אחרי מתן תורה אין עדות ירח אלא החודש עבור חג המצות וחג הסוכות בצאת השנה לא לפי ירח אלא חג הסוכות באמת בצאת השנה ורק בזמן זבח כי דבר למד מעניינו וכי אין היקש למחצה לפי תורה שבעל פה ולכן דין מועדים כדין זבח אבל אין מועדים בזמן שאין זבח אחרי שנחרב בית המקדש בכלל לא לפי ירח כי קודם מתן תורה שונה כנזכר ולא בצאת השנה כמו ספר ויקרא כנזכר אלא כמו בעולם של חיות "כדי להמשיך לחיות ולשרוד השינוי גורם לשרוד" ככה בלוח שנה צריך לתקן אבל לא השינוי של "חשבון מראש לפי ירח" כי לא מתאים יחד בחבילה שלהם של עדות ירח, לכן אין לקבל לוח שנה של רבני היהדות שמחשבן מראש לפי הירח, אלא התחליף הוא חבילה אחרת והיא ללמד שפרט עדות ירח היה לזמן מגובל בזמן פסח מצרים כנזכר ואז כבר אפשרי שינוי ואז עדיף שינוי של חלקי המעגל ויש תקדים כמו שתיקנו בתלמוד תשרת כן לתקן לוח שנה עכשיו שיודעים את מעגל השמש לתקן חודש לפי מיקום של השמש בחלקי השמים, כי עכשיו יודעים, ואפשרי ונכון לתקן הן את הניגוד הנזכר והן את לוח השנה כנזכר
ובסיכום רב משה רמבם והחינוך טעו לספור פרט זה של ירח כמו שטעו לספור בכור אדם קודם מתן תורה בשלב זמן פסח מצרים אשר לפי תורה שבעל פה נכון לא לעשות פרטי פסח מצרים וכן אלה כי קודם מתן תורה שונה כמו פסח מצרים וספריהם לא מקור טוב עבור מיצוות כי ידוע המסקנה שטעו ולא דקדקו ולא ראוי להאמין בספריהם כי ידוע שלא דקדקו
וכן דין במשנה ראשש השנה יש פיתרון לניגוד
פיתרון לניגוד הוא ללמד שדברי רב יוסי עבור אותה את בזמן פסח מצרים אבל רבני היהדות לא מלמדים עדיין פיתרון זה אלא טוענים שאחרי מתן תורה אלפי שנים עד דור רב עקיבה ורבי יוסי עשו עדות ירח
פיתרון לניגוד הזה ללמד שדין רב יוסי עבור זמן קודם מתן תורה כנזכר בשלב פסח מצרים שנכון לא לעשות אחרי חודש השלישי מיציאת מצרם כי אז מערכת אחרת שחודש עבור מועד בחג הסוכות היינו בצאת השנה הינו חודשים ארוכים משל הירח ולא לפי ירח וגם ללמד פיתרון שמחשחרב המקדש אין זבח ולכן אין מועדים ואין חודשים לא של ירח ולא של שבעה חלקי שנה ואז מותר להם לשנות היינו במצב של חורןבבית שני ואז במקום לשנות ללוח שנה לפי חשבון של ירח שמחשבנים מראש שאינו תיקון בתלמוד עדיף לפי המידע שיודעים כיום של חלקי מעגל השמש כי כשינוי של הרבנים לא במועד כי הם טוענים שאחרי חורבן המקדש היה דין עדות החודש ואף בתלמוד לא שינו ולכן השיוני שלהם לחשבן מראש עבור ירח אין לקבל והשינוי שעדיף הוא כנזכר לא להבדיל בין דור אמורא "לפי ירח ועדות" לאחרי התלמוד חשובן ירח
אלא פיתרון הוא להבדיל כנזכר בזמן פסח מצרים ולא לקבל את השיוני של המאוחרים לחשבון מראש לפי ירח אלא לחשבון מראש לפי חלקי השמש.

והתקדים שלהם לחשבן לוח שנה מראש בלי עדים, מבטא שטוב לתקן, ולא לפסול רפורמים בטענה שהם "שינו" משהו אלא משרת תקדים לתיקונים אחרים לדוגמה,
__

תיקון נוסף

ראוי לתקן סליחת חטא ועוונות ככתוב בספר ישעיה יעזוב רשע דרכו כי ירבה לסלוח ראוי לתקן להדגיש פרט זה לתקן יום כיפור ובכך לפי התקדים המשפטי כמו שביטלו פרטי עדות ירח פרטים מרובים של מסכת ראש השנה של עדות ירח עבור חודש כאשר תיקנו הם לוח שנה שמחושבן מראש, שהיה תיקון ובכך ביטלו פרטים בהלכה, מלבד שטעו לפי ירח, משרת תקדים הלכתי לתקן גם יום סליחה לתקן יום כיפור כי הסליחה במה שיעזוב רשע דרכו, ובסיבה זו לבטל פרטים של יום כיפור למשל איסור אכילה ביום כיפור ועד פרטים בפרק אחרון של משנה יומא והתלמוד שעל הפרטים כמו שהם ביטלו פרטי עדות ירח כאשר תיקנו לוח שנה לפי חשבון [מלבד הפרט של ירח כנזכר] ככה לבטל בתיקון זה פרטי יום כיפור בתיקון זה של סליחה במקום כפרה ופרטי יום כיפור וכנזכר. כי כידוע כפרה דבר חלש "יום כיפור תולה" אבל סליחה דבר חזק כי לא "דוחה עד מאוחר" את העונש אלא מבטל עונש כמו הסיפור שרצה להעניש וביטל את העונש כאשר אמר סלחתי כדברך לכן התיקון לא "תולה" אלא לתקן סליחה כנזכר ככתוב כי ירבה לסלוח, ובתיקון זה לבטל פרטים של פרק האחרון של משנה יומא כנזכר כמו שהם ביטלו בפרטים של עדות ירח בשני פרקים של מסכת ראש השנה. ולא להגיד ששינוי של הרפורמים רע בגלל שינוי אלא תלוי איזה שינוי. כי בתיקון טוב לשנות כונזכר.