?כבד את אביך כיצד?

הסיבה שילד יעזור בבית לא בגלל "צו דתי" למרות שכתוב בתורה "כבד את אביך ואת אמך" זה רעיון "שמלך יעשה" ככתוב בסיפור בלעם "כבד אכבדך" לא שהמלך יסדר את כלי השולחן של בלעם ולא שמלך יקפל בגדי בלעם אלא יכבד באופן הדיבור. ועדיף הדעה של חילונים לכבד כולם לא לכבד "הורים אב ואם" כי מצומצם מדי, כי גם צריך לכבד את השכן שאינו אב ואם ושל גיל ילד גם... אפילו את הילד כי צריך לשמור על כבוד האדם של הילד לעומת הדת היהדות המכוערת.

כאשר האב מבקש מבנו תביא לי קפה או בירה... אין ההלכה כמו המאמר בתלמוד [יבמות שהמיצווה היא] לבשל בשביל ההורים, כי לא מתאים לשימוש המילה בסיפור בלעם כבד וכן אין ההלכה כמו המאמר בתלמוד להלביש מאותם שיקולים ראו בהמשך, כי יש סיבה כאשר פסלו אמוראים בתחילת מסכת סוטה, כאשר הפירוש שנמסר להם, לא התאים למילים, עשו באופן מעשי ופסלו את המסורת שנמסרה להם גם אנחנו, השופט אשר יהיה בימים ההם, התלמוד והמשנה שמעורב בהם ההלכה המקורית, עדיין לא השופט אשר יהיה בימים ההם, כמו האמוראים לא נקבל, אלא אני "השופט אשר יהיה בימים ההם" שהוכשרתי והוכרתי להיות רבי חרדי אני השופט בימים שלכם... לא ספר, בכלל וספר עתיק תלמוד או משנה בפרטי אלא לפי הכללים שנמסרו בתלמוד ובמנהיגי ההלכה כאשר אדגים בהמשך, ועוד דוגמה כמו שרב משה רמבם לא קיבל פרטים מהתלמוד, לא במעשים ולא באמונה לדוגמה כתב לעשות חנוכה שונה מהתלמוד, וכן לא קיבל מעשי ויכולו מתלמוד שבת, נכון עשה כי ספר עתיק לא "הופט אשר יהיה בימים ההם" וכן באמונה ראו בהמשך, גם בפרט הזה אני "השופט אשר יהיה בימים ההם שלכם" שלפי התורה עדיף מספר עתיק כמו תלמוד בבלי, לבדוק את הפרטים וכנזכר המילה כבד אביך היא המילה בסיפור בלעם כבד אכבדך ללמד "שאין בן שלי ובת שלי חייבים לבשל עבורי... וכן מאמרים דומים בתלמוד.

מכוער... איזה אב ירצה שבנו יבשל בשבילו כמו עבד?? אין לי רצון ואם יש לכם רצון "שבנך יבשל בשבילך" או "יעשה כול מה שתבקש" אתה צריך לשמור על "כבוד האדם" של הילד וכי לא הרעיון הדתי של כבוד בכיבוד אב כנזכר, לכן אבדיל משימות ומטלות של ילד בהמשך כי הם לא בגלל כיבוד אב ואם כי כנזכר השימוש במילה כבוד זה מה "שהמלך יעשה לבלעם" היינו כנזכר אופן הדיבור ולכן אין לקבל מ-ספר עתיק אלא ממני בסמכות התורה "השופט אשר יהיה בימים ההם" את הפירוש של כבוד.

ובנושא השופט אשר יהיה בימים ההם עלי לפרט: וכן המאמר בתלמוד להלביש אין הלכה כתלמוד כי לא השופט אשר יהיה בימים ההם ובעיקר כי המלך לא ילביש את בלעם וכן בשיקול זה ספר שולחן ערוך לא השופט אשר יהיה בימים ההם ובפרט רב קארו כלל דברים שמקרום אחרי אשי בניגוד לכלל הלכתי שכתב מנהיג ההלכתי רב אשר ראש אין גזרה אחרי אשי היינו שאם לא נכלל בתלמוד אין טענה שעתיק ובעל פה של אכתבו אלא הממנהיג ההלכתי פסל בפרט
ורב קארו כלל דברים שמקור של רב מאיר בניגוד למנהיגי ההלכה שקבעו יש סיבה שאין הולכים כדברי רב מאיר אך כלל בספרו הפגום פרטים שיש שם רב מאיר כאשר הדגמתי בכתבות קודמות וכן דברים של רב מאיר בלי שמו כי משנה מסוג סתם היינו בלי שם של רב אמיר וכנזכר לא הולכים כדברי רב מאיר כי יש סיבה שאין הלכה כרב מאיר וכול אלה שיקולים לחשוף שספר שולחן ערוך לא מייצג בנאמנות את המוסרת של ההלכה וכי כלל דברים פרטים אחרי רב אשי כנזכר וכי בדורו כשהיה שופט בימי הההם הגיב רב משה רמא שאין לקבל את דבריו רק בגלל שכתב כן וכן המאוחר מגן אברהם לא נכע רק בגלל שהוא לא אותו דור כי בדור אחר אז אין רב קארו השופט של ימים ההם אלא דור אחר קודם וזה שיקול לפסול את דבאריו ולא כמו הנוכלים שטענו המאוחר לא יכול לפסול את הקודם כי צריך השופט אשר יהיה בימים ההם לא ספר עתיק כמו תלמוד או משנה או שולחן ערוך והשופט הזה ישתמש בככללים שנמסר ו בהלכה כנזכר שאין הלכה כרב מאיר בין בשמו כנזכר ובין בבלי שמו כי סתם היינו בלי שם של רב מאיר ואף אם אינו רב מאיר או בתוך התתלמוד עדיין התלמוד לא השופט אשר יהיה בימים ההם ונכון עשה רב משה רמבם לכתוב שונה מהתלמוד בדין ויכולו להראות לנו שלפעמים אין לקבל את פרטי התלמוד וכן במעשי לאב או לאם המילה כבוד כבד כמו כבד אכבדך לא להלביש אב או אם כי המלך לא ילביש את בלעם והפירוש לא מתאים אלא משהו אחר וכן באמונה לא להאמין לתלמוד שיש עונש גהנום כאשר החליף רב משה רמבם במקביל של תלמוד ראש השנה גם אמונה וגם מעשים לא מהתלמוד מהשיקול הנזכר של שופט אשר יהיה בימים ההם כי יבדוק שיקולים כנזכר שאין הלכה כרב מאיר ואין גזרה אחרי אשי כי לא עתיק בעל פה אלא רק אם נכללל ואף אם נכלל לפעמים אין לקבל כנזכר וכמו פרט זה להלביש כי יש סיבה כנזכר.

והמילה כבד באמת לא צו כי כבר טרח רב דוד רדק לכתוב כמה פעמים שהצורה של צו שונה כי יש "מסורת קריאה" בתורה שבעל פה "שמע" בצורת צו כאשר כתב רב דוד רדק בספר מכלול בחלק צו ובפרט הבדיל "זכור את יום השבת" ואת "כבד את אביך" מחוץ למסגרת צו גם בספר מכלול וגם בספר שורשים כי שונה לפי מסורת הקריאה בתורה שבעל פה ואין באמת צו לכבד הורים בכלל וכנזכר אף לא לבשל עבור ההורים כי הפירוש המסורתי הזה... למרות שבספר התלמוד עדיין הפירוש שמסרו לא מתאים לשימוש המילה כבוד כי מלך לא יבשל עבור בלעם לכן אין לקבל פירוש ההוא אלא עדיף לפי התורה עצמה "השופט אשר יהיה בימים ההם" זה אני... כי הוכשרתי לכך ואני בימים שלכם לקבוע לא לקבל את הפירוש שלא מתאים לשימוש המילה אלא הפירוש הוא אופן הדיבור ולא צו כנזכר אלא כיוון כי אם לא יכבד זה רק דיבור ולא נגד צו של התורה כי אינו צו לפי תורה שבעל כאשר טרח רב דוד רדק לכתוב גם בשבת וגם בפרט זה.

אלא סיבה אחרת שילד יעזור לסדר את כלי השולחן לא בגלל צו הדת ומכוער שיש הורים שרוצים שילד שלהם יבשל עבורם או יעשו כול מה שהםא אומרים להביא להם בירה או קפה כי יש רעיון של ערך כבוד האדך לשמור על כבוד האדם של הילד לא לבקש מילד לבשל ולא מטלות שלא מתאימותת לגיל שלו כאשר אדגים לפי הערכים של ימים אלה כי אני השופט אשר יהיה בימים ההם לא ספר תלמוד בבלי שלא בימים של דור זה ימים הלאה.

chores
give water to plants
if stop whining when told get a star
return toys and games
stay in bed at bed time... but when normal bed time?
dressing self.
insted of these age appropriate chores look at my story?
when my parents told me "wash the dishes" and "religion obligates me to do whatever they say including wash dishes" i started to stand on a chair to wash dishes.
the next day at school i made the effort to ask the other kids in my class if they wash dishes they said "wash? are you crazy?? i only set the dishes before meals, your parents are crazy to make you WASH.
then my parents were ANGRY at me for telling kuz his parents phoned them and called them crazy for that chore.
insted they said "make your bed" throw the blanket to smooth but the blanket was too big for my child body short arms i was even shorter than other kids in my class so i asked the other kids how do you spread your blanket smooth? they replied blanket? we FOLD clothing after laundry your parents are CRAZY to tell you to throw the blanket smooth. luckily his PARENTS parents also phoned mine to tell them i should do "age appropriate chores" like giving water to plants and setting the forks on the table... but we did not have plants to water and i was too short for eyes seeing the table until age 8! luckily i saw the response of the other kids and KNEW my parents were crazy and luckily the kids told their parents who, i knew, must have phoned my parents when my parents blamed me for the other parents criticizing them.
what chores are age appropriate? as above FOLD laundry give WATER TO PLANTS, set the utensils before meals... but how reach a cabinet?? only the spoons and forks from drawers! vacuuming if tall enuf. dusting tables and low shelves. put groceries in place.
only those common chores reward for "dressing self" finding a pair of soks and dressing etc., put groceries in cabinet and frij. but not carry heavy groceries. even return TOYS after games is a chore but not WASHING dishes that is for adults, 4.

about washing dishes: the rich hire a worker cleaner or buy a machine washer and the others, well the adult washes the dishes but child only apt chores as above not wash dishes or big blankets and sheets just fold laundry but my idiot parents did not say fold laundry and then complained "you do nothing"- i can fold laundry " i replied but they would rather prefer "have complaint" than have help folding laundry. luckily i did not have to throw blanket after the other parents criticised mine and did not need to wash dishes after the other parent criticised mine so what did we do? we HAD a dishmachine !! but my parnets had been to stingy to use it! so insted of me washing we each put ours in the machine... so that is the difference between lies which are permitted and steereotype which is forbidden because stereotypes are not lies... too stingy to use dish-washer until criticised... thne we each put our one plate in machine same as his family not one kid do all plates. not carry heavy groceies until older. 8 year old kids are nt "clark kent" for heavy.
and if ma washes dishes until kid is four so should kid "wash the next 3 years every night?" when iis dad's turn?? dad said "when you are seven" !! solets trade! NOW dad's turn and mine when 7... but truth is even 7 the chores is vacuuming or "put groceries" not wash dishes despite older than age 4.