יום כיפור, האם יש מקור: שהעם יצום? בדיקה עם סיפור

יום כיפור, האם יש מקור: שהעם יצום? בדיקה עם סיפור
שאלות קצרות מושכות נוכלויות לכן השאלה מפורטת
אם יש מקור "לצום" אבל לא לעם, נחשפת נוכלות, ועלי להראות שני הצדדים כדי לתקן עוול
האם יש מקור שהעם יצום ביום כיפור, ואם המקור מאוחר האם יש מקור "מקורי
??
ספוילר יתברר בבדיקה, אחרי בדיקה שיש כמה שיקולים לא לקבל את הטענה שאתם תצומו ביום כיפור
נתחיל בסיפור להראות שני הצדדים
בתור רב חרדי אני מכיר את הנוכלויות של החרדים לשכנע לצום, וכבר הפרכתי אותם לכן הלכתי לאקדמאי לשמוע אפשרות נוספת
ניסיתי דיון מול אקדמאי שהתברר גם "דובר נוכלות" כאשר אחשוף כאן, כדי לתקן עוול ולמנוע טעויות וזה חשוב להדגיש שהדת רק שורדת ונשענת על נוכלות ועל מחסור בבדיקה וברצון לבדוק לאור שנאלץ להשיב נוכלות ולא השיב יושרה כי לא היה יכול
שאלתי אקדמאי, שחבש/לבש כיפה של הדתיים "האם יש מקור בספר ויקרא שהעם יצום ביום כיפור" ברור שלא הבין מדוע ניסחתי כך, אחרי הנוכלויות שכבר חשפתי, ונדמה שגם לא הקשיב לשאלה, כי התחיל לדבר על יום כיפור בכלל ולטעון טענות על הניסוח.... במקום לדבר על מקורות, ברור שהוא לא שתק ועדיין לא השיב לעניין שהוא מקור בפרט
אחרי דקה של טענות הזכרתי לו "מקור" ר כי אמרתי "תגיד מקור, אתה רק טוען טענות
ואז האקדמאי אמר "מקור לזבחי יום כיפור" כי לא הקשיב לשאלה, או כי ידע שאין מקור לפרט ששאלתי ובנובלות רצה לבזבז זמן כדי לייאש אותי או להטעות אותי אומנם בתשובה כזאת הוא חשף לי שרק בנוכלות הדת שורדת
שאלתי אם הוא זכר את השאלה
???
הוא התעקש "אני עונה לך
אומנם כול הדיבורים לא היו בנושא של הפרט ששאלתי... אתם קוראים יקרים, לא שכחתם שהשאלה הייתה בפרט "צום העם" ם
אז אחרי שהזכרתי לו ששאלתי בפרט "צום העם" הוא פתח ספר ויקרא "הנה כתוב ועיניתם
השבתי אין מקור עבור העם כתוב בגלוי שדיבר אל משה האם יש מקור לדבר אל בני ישראל
??
ואז הוא שם לב ועשה פרצוף שחשף הפתעתו שאין מקור שהצו הזה לבני ישראל
נתבונן לרגע
כי אין מקור בספר ויקרא שהצו הזה עבור העם בני ישראל, אפילו אם נניח שמשמעות היא לצום ויתברר אפשרי שמשמעות אחרת או שספר ויקרא לא מקור אמין כאשר נבדוק
הרבה שיקולים נחזור לסיפור בשביל שני הצדדים
לא גיליתי לו דברי רב משה רמבן שכבר הפרכתי במקום אחר כי דבריו לא עומדים מול ביקורת
האקדמאי ראה שאין מקור שם לכן טען "בספר אחר יש מקור" אל בני ישראל
השבתי עכשיו אגלה לך שיש הבדל בין הספרים, כי לפי "תורה שבעל פה" שדתיים "טוענים" שמכבדים [אומנם מבדיקות נחשפו שרגילים להתעלם ממקורות שלא מתאימם למנהגים שלהם] יש פירוש בתורה שבעל פה למילה "אלה בסוף ספר ויקרא "אלה המיצוות" שמהעת ההיא אין רשות לחדש, ככה בתורה שבעל פה לפרש המילה אלה בסוף ספר ויקרא ואז לפי תורה שבעל פה, התוספת הזאת שמצאת בספר במדבר להוסיף "גם עם" בעצם בלי רשות או שלא נחשב צו
!!
וכמו הקביעה בחוק הישראלי: קביעה משפטית, הנוגדת עיקרון, אין ליישם אותה
במילים ברורות יותר: מה שקובע לפי תורה שבעל פה הוא "קודם המילה אלה" ושם הצו למשה ולדורות משה אבל אין מקור לטענה שהעם יצום
ואז האקדמאי כעס וטען כאילו זה מוכיח משהו: "אם אין רשות, כול ההוספות מדרבנן גם הוספות הן
והשבתי "אני מסכים ככה גם טען רבי חרדי" מבני ברק ששם "היהודים האמיתייים בעיני
החילונים," ששונים משל ירושלים וברור שהחרדים של אמרקה, לא החרדים האמיתיים בעיניהם כי חלילה עובדים להתפרנס ולא לומדית דת כול היום, ואז האקדמאי ברח
סוף הסיפור
__
שיקולים נוספים
א' אחרי שיודעים פרט מספר ירמיה, ספר שנחשב ספר טוב למרות הפרט שאדגיש כאן, מנביאים הטובים ודבריהם אמת כאשר מכריזים בבתי כנסת, כאשר קוראים ספר ירמיה בבית כנסת בכלל ופרט זה בפרט בשבת הקרובה לחג פסח, שבאמת "אלוהי ישראל לא ציוה זבח" ככה האמת, שהקדוש ברוך הוא טרח להודיע לתקן את העם שהיו זובחים ושורפים כבשים בשמו, אומנם באמת לא ציוה ואז ידוע לא לקבל ספר שגרם טעות שציוה כי הדעה נחשבת טעות אחרי שיודעים את הפרט הנזכר, ואחרי שידוע שספר ויקרא אינו מקור שראוי להאמין בו, גם הפרט הזה "לענות" כי הספר לא אמין גם אם נניח שהפירוש הוא לצום אין מקור משם ובנוסף אפשרי שהפירוש המקורי "עיניתם" כשימוש במקרא לפרעה "לענות מפני" היינו הכנעה בנפש ככתוב ועניתם את נפשותיכם לא במעשה שינוי אכילה, והכנעה בנפש מקיימת גם כאשר אוכל, נחשב לענות ועיניתם, המבדיקה חושפת "אין מקור לצום" בחלק של המיצוות, וכנזכר ספר במדבר נחשב תוספת בלי רשות או שאינו צו, לפי תורה שבעל פה והספר עלול להטעות שיש צו בפרטים אחרים ובסיבה זו חשוב לשמור מרחק מספר שגורם טעות כי נחשב הפרט טעות לפי האמונה הנכונה בתורה שבעל פה כנזכר אלה המיצוות
וספר ויקרא לא מקור אמין כנזכר
ואפילו אם נניח, כדי לקרב עמדות, שספר ויקרא הוא מקור טוב עדיין אין מקור שם שהעם יצום
כי כנזכר הטוען שהצו לבני ישראל אין לו מקור וגם המילה לדורות לפי תורה שבעל פה תפסת מועט תפסת היינו שני דורות עד שייכתב לעולם ועד כשימוש במקרא או אולי דורות עולם אבל לדורות תפסת מועט תפסת אם טוען הרבה דורות אז תרה שבעל פה פוסלת כי פסת מרובה לא תפסת
__
נעבור לפרט פחות עקרוני הקריאה של יום כיפור
מה מיוחד שעושים רק ביום כיפור עבור המועד
הרבה מהדברים שעושים לא מיוחד לדוגמה קוראים הרבה כמו שקוראים בשבת מזמורים ומספר תורה אבל מה מיוחד שעושים
קריאה ארוכה שעושים הוא הוידוי ולמרות שיש מקור עבור וידוי הוא עם זבח, במקרא ובמשנה, ובכך יש תקלות כי אלוהים טרח לשלוח מסר בפי ירמיה שלא ציוה זבח בלשון עבר ואמר אתם תאכלו עולות וזבחים כי לא ציויתי זבח ומאחר שזה אמת אין לקבל ספר שטוען שציוה
תקלה נוספת היא במקור של קריאת וידוי יש סיפור של שמואל שעמד כשאמר המילים "אבל אנחנו חטאנו להראות שזה העיקר של הוידיו ושאפשרי לשבת, בניגוד לשקר ששיקרו לי, ההלכה לא באמת מחייבת לעמוד כול היום, היינו כול תפילות היום כאשר שיקרו לי וכאשר כתב הספר המטעה שולחן ערוך כי בעת ששמואל עמד מובן שמקודם לא עמד, ונחשף השקר כי לא באמת חייב לעמוד כול יום כיפור וגם נחשף שהעיקר של הוידוי פרט קצר ולא ממש חייבים כול האריכות שמכבידים הרבה פעמים עם כול האותיות אומנם בוידוי פעם אחת "קיים" את הרעיון של וידוי וכול האריכות רק למלאות זמן אומנם יש לנו דברים אחרים "למלאות זמן+בלי לוותר על העיקר" של הוידוי, כי למרות האפשרות לוותר גם על העיקר, אפשרי לקיים את העיקר בלי לוותר על העיקר ואחרי שעשו את העיקר המוגדר עיקר במסורת ההלכתיתת לעשות משחק ובמקום האריכות אחרי שעשה העיקר, מוקדם כי זריזים מקדימים מיצווה, אפשרי לעשות דברים של כיף כמו משחק כי בטוחים ברחמים כמו שכתב ספר ארבעה טורים
ועכשיו נבדוק שעה שעה
נניח שהתפילה תתחיל בשעה שמונה

8-9
מההתחלה של הקריאה החלק שתופס הרבה זמן הוא התוספת של מזמורי שבת
בלי מקור במשנה יומא שעכשיו היום לקרוא אותם, אין לקרוא אותם באותה עת
בתפילת עמידה יש תוספת של עניין היום נושא היום אומנם שונה ממסכת ראש השנה ששם יש סדר ברכות אך אין מקור במשנה יומא לברך ברכת היום בכלל ועם ברכות אחרות בפרט
ועוד מאריכים לחזור על תפילת העמידה שנית עם הוספות למלא זמן כאיללו בגלל שאסור לעשות מלאכה צריך למלא את הזמן
אחרי זה קוראים מספר תורה אומנם מנהיגי ההלכה כבר קבעו שאין ללכת כדברי רב מאיר כי יש סיבה והוא המקור לקרוא ביום כיפור וכבוד המורשת גורם לא ללכת כדבריו לקרוא ביום כיפור
אלא לשמור מרחק מבתי כנסת ששם יתעלמו ממנהיגי ההלכה ששמרו בפרק ראשון של תלמוד בבלי עירובין שיש ססיבה לא ללכת כדברי רב מאיר אין הלכה כרב מאיר כי יש סיבה
אחרי הרבה זמן לתפילת מוסף האם יש מקור במשנה יומא שחייבים להוסיף ביום זה תפילת מוסף
??
אפילו אם נניח שיש זבח מוסף האם יש מקור להוסיף תפילת מוסף
כי בלי מקור אין לקבל את הטענה שחייבים להתפלל אפילו פעם אחת וגרוע עוד יותר להכביד פעמיים עם הוספות שלא קראו בפעם הראשוהנ כאשר קראו בשקט בעמידה
וההוספות של זבח כנזכר נחשף מספר ירמיה שהדעה נחשבת טעות ולא נכונה כי באמת הקדוש ברוך הוא אלוהי ישראל לא ציוה זבח וטרח להודיע שלא ציויתי זבח
וזה תפס וממלא הרבה שעות כשיכלו למלא אז הזמן במשהו אחר אפילו אם נניח שלא נתעלם כליל מוידוי של יום כיפור אלא כנזכר בלי לוותר על העיקר שנחשב עיקר כפי שהגידיר הרבי הקדוש ששמו שמואל בלי לוותר על העיקר אפשרי לעשות את העיקר בלי כול האריכות ואחרי שעשו את זה לסמוך על הרחמים של השופט כי יום כיפור הוא בשביל בינוני לפי המסורת במסכת ראש השנה ושם לפי האמונה הנכונה של תורה שבעל פה הבינווני דינו זכאי
ואם יום כיפור בשביל בינוני ואתה בינוני אז הדין שלך יהיה זכאי כנזכר ואם אתה לא בינוני אז יום כיפור לא בשבילך
!!
כי כבר קבעו מנהיגי ההלכה שיום כיפור עבור הבינוני כנזכר ואז בוודאי לא תצום
ואז אם יש לך ספר האם אני בינוני כבר אמר הרבי ששמו רבה על עצמו אני בינני ללמ ד שכול אדם יראה את עצמו בינוני וכן כתב רב משה רמבם א דינך זכאי כנזכר ואין לפחד מי יחיה ומי ימות ומי בקיצו ומי לא בקיצו והשאר
וגם אם תתעלם מדברי הרמבם כי יש ספק אם אתה בינוני או לא עדיין בכול אחת מהאפשרויות כנזכר יש פיתרון אם אתה בינוני הדין יהיה זכאי לפי המסורת וכן האפשרות השנייה אז יום כיפור לא בשבילך ומתאים להתעלם מיום כיפור לאפשרות זו או שאתה זכאי וגם לא צריך להוסיף בקשות להתחנן בכול אחת מהאפשרויות
ככה נחשף הרבה שיקולים לא לקבל טענות של הדתיים ולמור מרחק מבתי כנסת של הדתיים והחרדים כי שם הדעות שלהם שולטות בניגוד למקורות במסורת היהודית וברור שאין חיוב לקרוא מספרי התפילה שלהם אפילו בבית כי לא ידוע איזה פרט מלבד המקור שהבאתי מקודם מסיפור שמואל מעב רלזה לא ידוע וכבר קבעה ההלכה עצמה שיטה "שב ואל תעשה עדיף" שעדיף לא לקרוא ואז בלי לוותר על העיקר אפשרי לשחק רוב היום כי אין שירות טלביזיה למרות שמשלמים כמו כול חודש אחר.