?מיצווה לדורות?

ההבדל בין עולם לבין עולם ועד
אפילו אם נניח רק לרגע שאפשרי מיצווה בלשון עתיד או בלי צורת המילה שמע עדיין יש ספק עד מתי זמן המיצווה.
כבר פירסמתי שצו בתורה רק בצורת המילה שמע כאשר טרח רב דוד רדק לפרט כמה פעמים, לא רק פעם אחת שיש צורה של צו כשיש במסורת הקריאה אות ראשונה שוא לדוגמה "פרו" צו וכן "שמע" צו, לעומת מילים שבהן מסורת הקריאה הבדילה ה-ב-ד-י-ל-ה "כבד או זכור" ששונה מקול שוא באות ראשונה, ובאמת אותם שטענו "שפרטים בתורה הם מיצוות" אינם באמת צו... עדיין נניח רק לרגע שהם צו, עדיין... מתי הזמן?

טרח הפרשן הרבני רב שלמה רשי לפרט "אין לי אלא אותו הדור" כי אם נניח שכול המיצוות הם לנצח, אז יש תקלה שיש במעט מיצוות "מילים מיותרות" שזה לעולם... ואם נניח שהזמן גורם את הצו בהגיע הזמן אז מיותר להגיד המילה לעולם ולכן הגיב רשי "שלא לעולם+ועד" לדוגמה ביום הפסח הגיב הפרשן הרבני רב שלמה רשי לתקלה, להבליט אותה, שאם המילים מיותרות יש תקלה וטרח לפרט שהם לא מיותרות כי לא מתחילים בהנחה לפרש שהזמן החוזר יגרום פסח, ולא השבת תגרום ששבת שבוע אחרי שבוע בהגיע הזמן אלא כתב "אין לי אלא אותו הדור" ואז הפרט הזה לפי תורה שבעל פה רק זמן מועט "תפסת מועט תפסתת" לפי תורה שבעל פה, ורק בגלל הביטוי "חקת עולם לדורות" שונה ממיצוות אחרות שהן "לאותו הדור" בגלל השיטה בתורה שבעל פה תפסת מועט תפסת וכמילים שבחר רשי.
ויותר קל להשוות אחרי שיודעים שבספר תהילים פרק מה' נאמר הצירוף "עולם ועד" על מלכות האל, ראוי לבדוק מה ההבדל בין המילה עולם?
גם בזה טרח הפרשן הרבני רב דוד רדק לפרט שהמילה עולם היינו כול ימי חייו בלשון יחיד, כמו השימוש במילה ועבדו לעולם, בעבד נרצע בספר שמות כא' היינו כול ימי חייו שלא נטעה שאחרי שמת העבד הגוף עדיין של האדון ויכול לבשל אותו ולמכור לעמים כאילו עדיין שלו אלא בחיי העבד בלבד אבל "במתים חופשי" ככתוב במקום אחר.
והנה במיצוות של יום כיפור והשאר לא נאמר עולם ועד רק עולם שכנזכר בחיי דור אחד, ובגלל המילה דורות בלשון רבים היינו שני דורות ככתוב במכילתא מאותה סיבה תפסת מועט תפסת שהיא שיטה בתורה שבעל פה לפרש את תורה שבכתב, וככה נחשף שהטענה של הרבני היהדות וספר החינוך שזמן המיצוות יותר מדור אחד, ואף באלה יותר משני דורות, היא בלי מקור וככה נחשף עוד נוכלות כי אפילו כשיש המילה לעולם רק דור אחד כי שונה מהצירוף במלכות אלוהים לעולם+ועד ככתוב אפילו בספר רדק כנזכר ונכון הפירוש שלו בבדיקת השוואה אך במיצוות שלא נאמרו בהם לעולם ועד רק דור אחד עד שיש תוספת דורות ואז שני דורות ככתוב במכילתא וברב שלמה רשי כנזכר אבל גם אלה לא לעולם ועד וכן טרח לפרט ספר ראם על פירוש רשי, ולא יותר מדור משה ושל בנו אבל הטוען שגם כיום, אחרי הרבה דורות יש יום כיפור, אין יסוד לבסס טענתו וכאילו לא טען אלא שתק.