לחשוף נוכלות בנושא סתם משנה

לחשוף נוכלות בנושא סתם משנה
כשלמדתי משנה, למדתי עם פירוש שאמרו לי ללמוד, ושם פגשתי משפטים שאביא בקרוב, הרבה פעמים חזרו על עצמם, והייתי פתי לקבל אותם בלי לבדוק אבל אפשרי לחשוף את הנוכלות של המשפט "הלכה כסתם משנה" ושל הלכה כתנא קמא למשל שיקר בית יוסף לכתוב "ידוע שהלכה כתנא קמא" אך אפשרי לחשוף את הנוכלות
באופן מעשי הדתיים קוראים בחג פסח קריאה מסויימת אבל מחסרים מהקריאה שלהם את החלק שהמשנה אמרה לקרוא בפסח, בעצם הם החליפו ולא עושים את החלק שהמשנה אמרה, לא החלק של המשנה לבד ולא ביחד וככה נחשף שבאמת "אין ההלכה מחייבת לעשות כמו משנה מסוג סתם" ומי שמאמין בכנות שהלכה כמו משנה מסוג סתם, היינו שהסתירו שם האומר, היה ראוי שיקרא את החלק שהמשנה אומרת לקרוא בפסח אבל אינו קורא כי זה רק דיבור בנוכלות ולא כנות אין הם ישרים, כי יודעים שבאמת אין ההלכה מחייבת לעשות כמו משנה מסוג סתם, ויכלו להוסיף לקרוא גם את החלק שהמשנה אמרה לקרוא או לקיים את המשנה בלי תוספת אומנם לא קוראים וככה נחשף הנוכלות והזדוניות כי יודעים שאין הלכה מחייבת לעשות כמו משנה מסוג סתם, ועדיין בזדוניות משקרים כול השנה שהלכה כמו סתם אומנם כמו שלא צריך להתנהג כמו המשנה לקרוא בפסח או בראש השנה מספר ויקרא ככה המשנה של שבת "אבות מלאכות" גם מסוג סתם שכנזכר אין ההלכה מחייבת לעשות כמו משנה מסוג סתם ובמהדורה מתוקנת נכון לקצר כול משנה מסוג סתם ודי לשמור כאן את הדוגמה של קריאת פסח במשנה מהדורה פגומה שמסור לנו ולא במהדורה מתוקנת, רק לחשוף את הנוכלות ולשמור את השיקול כאן אבל לקצר את השאר לדוגמה המשנה של שבת אבות מלאכות כי באמת יש רק מלאכה אחת בגלל מידה של שיטת הפירוש "כלל ופרט" כאשר הרחבתי במאמר הקודם תורה שבעל פה ואחזור על הרעיון רק בקצרה, היינו שהמילה מלאכה בלשון יחיד ולא כמו "כול מושבותיכם" והמילה מלאכה בלשון יחיד היא פרט אצל כלל כי אצל המילה כול מלאכה, ולפי השיטה של תורה שבעל פה אילו כיבוד אותה תורה שבעל פה שהדתיים משקרים שהם מכבדים השיטה היא "אין בכלל אלא מה שבפרט" היינו מלאכה בלשון יחיד מלאכה אחת וככה נחשף עוד זדוניות בפי רבני היהדות כי יודעים שאין בכלל אלא מה שבפרט ועדיין משקרים בזדוניות שיש הרבה מלאכות של שבת
ויש עוד סוג של סתם לחשוף נוכלות. במעשה קוראים בחג שבועות קוראים הפטרה במרכבה וככה נחשף שוב שאין הלכה כמשנה מסוג סתם כי במשנה שמסרו לנו, יש משנה לא להפטיר במרכבה ושרב יהודה מתיר ואילו מקבלים את השקר של בית יוסף שהלכה כתנא קמא, אז ההלכה אוסרת לקרוא מרכבה וככה נחשף הנוכלות והזדוניות של רבני היהדות כי במעשה קוראים וזה שוב חושף שאין ההלכה מחייבת להתנהג גמו משנה מסוג סתם
ואני זוכר כשלמדנו מסכת בבא מציעא כתב הריטבא שכאשר יש שם של רב מאיר נגד רב יהודה אז הלכה כרב יהודה אבל אם אין שם של רב מאיר אז טען הריטבא ששונה ושהלכה כסתם ובדוגמה של חג שבועות נחשף הטעות של הרריטבא אולי לא בזדוניות כמו הנוכלות של רב קארו, אבל אם הוא נכון אז במשנה של מרכבה אותו סוג שההלכה אוסרת לקרוא מרכבה ומי שמאמין לריטבא בכנות לא ישמע הפטרה של חג שבועות אומנם שינוי במנהג מאוחר מדי כי כבר הראו במעשה שקוראים מרכבה בחג שבועות וככה נחשף הטעות בדברי הריטבא ובדברי בית יוסף כי באמת אין הלכה כתנא קמא וכן בכול משנה מסוג תנא קמא, ולכן די לשמור כאן שבמשנה הפגומה שמסרו לנו יש דוגמה לחשוף את הנוכלות אבל במהדורה מתוקנת די לשמור שנהגו להפטיר במרכבה ולשמור כאן שדברי הריטבא וטעות ודברי בית יוסף של תנא קמא גם טעות כי בעצמו כתב לקרוא הפטרה של מרכבה בלי לשים לב, או בזדוניות, עדיין שיקר בזדוניות שהלכה כתנא קמא כאשר ידע שאין ההלכה מחייבת להתנהג לא כמו תנא קמא ולא כמו משנה מסוג סתם וכן נחשף מהמעשה שעושים רבני היהדות בקריאה של פסח מחסרים את החלק להראות שאין ההלכה מחייבת לעשות כמו משנה מסוג סם ורק בזדוניות כשיודעים כן עדיין משקרים במשנה אחדת בגלל שהמשנה בלי שם שנחשב הלכה אך הנוכלות נחשפת כי רק בזדוניות משקרים כשיודעים שההלכה לא מחייבת.