שבת מחקר סטטיסטי הלכות שבת

מבוא: קישור למבוא בסוף, אחרי הניתוח למען שקיפות כי חשוב לעיין תחילה בניתוח, קודם שיקולים ומבוא והשורה התחתונה.

___

ניתוח סטטיסטי של הלכות שבת בספר שולחן ערוך
חלק ראשון
יותר משבע מאות פרטים, 706/771 מקורם של הפרטים, שכלל רב קארו בספרו שולחן ערוך הלכות שבת, לא במשנה כאשר טרח לכתוב ספר באר הגולה, שנחשב ספר טוב כי רגילים להדפיס בתוך ספר שולחן ערוך, וככה נחשף שיש לרב קארו דת שהיא ממש דת זרה ועבודה זרה לעומת ההלכה המקורית של דורות רב עקיבה ורב יוסי ורבן גמליאל של הזרם הרבני ההלכתי המקורי
הפרטים לא היו חשובים לדורות של ההלכה המקורית של הזרם הרבני של היהדות
יותר מתשעים אחוז של הפרטים, הוסיף בספרו, מעבר לפרטים שהיו חשובים בדורות של רבני המשנה אומנם כמעט כול התוכן של משנה מסכת שבת לא הגיע לספרו הלכות שבת כי הרבה מהתוכן של המשנה מסכת שבת לא בנושא של שבת או כי "לא נחשב הלכה" או סיבות אחרות שהיה נכון לקצר ואכן כבוד המורשת גורם לקצר כדי לכבד את השיטה של חינוך במורשת היהודית לעולם ללמד קצר שמקור העיקרון והשיטה במסכת פסחים ואומנם זה משרת להכנה של מהדורה מתוקנת של המשנה
אומנם בבדיקת החלטת רב קארו נחשפת זיוף חמור כי הוא החליף תוכן של המשנה, תוכן שממלא יותר מעשרים פרקים במשנה, שלא הכניס לספרו שולחן ערוך, אלא מעט כאשר אדגים, והחליף אותם היינו במקום תוכן
המשנה הוסיף 91.6% תוכן זר שלא היו פרטים חשובים בדורות של הההלכה המקורית של זרם הרבני של היהדות כנזכר
ניתוח חלק שני
מתוך הפרטים המשותפים נשאר לבדוק אם התוכן היה להתיר היינו לאפשר לעשות מעשה בשבת, כי עדיף לקצר ונכון לקצר כנזכר כי כבוד המורשת גורם לקיים את השיטה בחינוך הנזכרת לעולם ללמד קצר היינו לקצר כול פרט שמותר ורק לשמור "פרט שאסרו" אם אסרו מנהיגי ההלכה, ואז כאשר יש טענה שיש פרט אסור אפשרי לבדוק במשנה, מהדורה מתוקנת וקצרה, אם באמת אסור ולחשוף הנוכלות כאשר אין מקור במשנה, כי לא חשוב "להשיב את השם של האוסר" למשל אם שמו בית שמאי או רב יהודה כאשר חכמים מתירים או בית הלל מתירים רק לשמור פרט שההלכה אוסרת ובכך לחשוף את הנוכלות של הטוען שיש פרט אסור לדוגמה אם נשמע טענה שאסור לחתוך לחם בשימוש סכין בשבת נחשוף את הנוכלות כי נשיב בשאלה "האם המשנה אסרה" ובמהדורה מתוקנת נראה בקצרה שבין הפרטים שאסרו אין פרט זה, רק טעות ודעה חיצונית
ופגם חמור שרב קארו ואחרים העיזו להוסיף פרטים מעבר להלכה המקורית בזיוף, היינו רק בשם דומה להטעות את התלמידים כאילו "ממשיכים אותה דת" עם שם דומה רק בזיוף כמו שטר מזויף של קנייה לשלם שחמור מאוד לעשות שטר דומה להטעות כאשר לא השטר המקורי
ומהפרטים אשר הם משותפים בשני המקורות, שישים וחמשה 65 פרטים שכלל רב קארו ושמקור שלהם במשנה כאשר כתב באר הגולה, המחקר חשף שיותר מחצי, היה להתיר וכנזכר אין להאריך אלא נכון לקצר וכבוד המורשת גורם לקצר כול פרט שמותר כנזכר
סכום 39 פרטים כמעט ארבעים מתוך ששים וחמשה המשותפים היה להתיר היינו לאפשר בשבת וכנזכר כבוד המורשת גורם לקצר ואילו כיבדו את המורשת היהודית היו מדפיסים, מהדורה מתוקנת לקצר כנזכר בלי הפרטים ההם כי הפרטים ההם לא ברשימה של מעשים אסורים ויכלו והיה נכון לקצר כנזכר הן בספר קיצור שולחן ערוך והן במשנה מהדורה מתוקנת ונכון ללמד שספר שולחן ערוך פגום כי תוכנו זיוף כנזכר וזיוף חמור כנזכר
ששים אחוז יכלו לקצר ועוד טעויות לפחות שלושה פרטים אולי יותר, חשפתי טעויות
ניתוח חלק שלישי
שיקול נוסף
והשארית שנשאר לבדוק 26 פרטים, מתוך יותר משבע מאות חמישים 26/771 כמעט כולם בניגוד למורשת ההלכתית כי מנהיגי ההלכה קבעו שיש סיבה שאין הלכה כדברי רב מאיר לדוגמה, משנה מסוג סתם היינו שהסתירו את השם בלי שם, בידוע לפי המורשת היהודית שדברי רב מאיר הם כאשר אמרו ושמרו במסכת גיטין "סתם משנה של רב מאיר ואז בידוע שאין הלכה כדבריו כי ככה קבעו מנהיגי ההלכה בפרק ראשון של מסכת עירובין, כי יש סיבה ולא כרבי יוחנן רק דעת יחיד אבל בכלל קבעו שאין הלכה כרב מאיר כי יש סיבה ואני מדגיש כי יש סיבה
אפילו רב קארו עצמו עובדה היא שיש מקרים, ופעם בהלכות שבת, אותם פרטים שבדקתי, הדגיש באר הגולה שרב קארו העיז לכתוב להתיר ולאפשר "לא כמו משנה מסוג סתם" וככה נחשף שבאמת "לא מוכרחים לקבל" משנה מסוג סתם, ובסיבה זו בלי לזלזל ברב קארו אלא כמו שהוא העיז הראה את הכיוון לא לקבל משנה מסוג הנזכר ובסיבה זו כמעט כול הפרטים הנשארים שמקורם ממשנה מסוג סתם ההלכה לא ממש מחייבת לקבל לדוגמה לקרוא בשבת מהתורה "שבעה" היינו שבעה פסוקים כי המקור במשנה מסוג סתם ואז בידוע שדברי רב מאיר וכזכר ההלכה לא באמת מחייבת לעשות כדבריו בכלל ולכן בפרט לקרוא מהתורה בשבת ולא בימי שני וחמישי כי במשנה מסוג סתם ואז ידוע שדברי רב מאיר וכנזכר קבעו במורשת ההלכתית שאין הולכים כדברי רב מאיר כי יש סיבה
קישור למבוא ולשיקולים


www.rabbinoam.bloger.co.il/315941/

שם