יבמות מהדורה מתוקנת מסכת יבמות

יבמות מהדורה מתוקנת מסכת יבמות

פרק ראשון ששמו שני אחים [כצורת ארבעה אחים]
דף ב' עמוד ראשון, כי בדף א' המבוא [יש קישור למבוא ולשיקולים]
משנה: שני אחים ולאחד בת, נשא בתו [ב,ב] את אחיו, אם ימות ובן אין לו, פטורה מן החליצה ומן הייבום וכן כל אישה לא מתייבמת אבל חולצת כאבא שאול שאמר מיצוות חליצה קודמת לייבום [ג,א] וחליצה רק ביום אבל אם היא חלצה מנעל שלו בלילה פסול כדברי רב אלעזר [קד',א] ותעשה בבוקר בפני שני עדים, יכול נעלו רק מנעל לכן שנו במשנה חולצת באמפליא ובסנדל, אחד סנדל שיש לו עקב ואחד סנדל שאין לו עקב חולצת בו, אחד של ימין ואחד של שמאל חולצת בו אחד מרגל ימינו ואחד מרגל שמאלו חליצה היא ומותרת לישא גבר אחר. פירוש דרכי נועם: שני אחים למשל ראובן ושמעון ונשא ראובן את יוספה בת שמעון, אם ימות ראובן קודם שנולד לו בן או בת, ורצה שמעון לעשות מיצוות ייבום, אסור לייבם את בתו ולכן פטורה מחליצה ויש חוק בבריטניה שאסור לישא בת אחי ושאלתי את בת אחי "אם את רוצה כשתגדלי הגידי לי אם היא רוצה להתחתן" והיא השיבה שכבר לימדו אותה שהדת אוסרת אותה עלי, אומנם שיקרו לה כי המשנה כאן מדברת על אפשרות זו. מיצוות חליצה קודמת היינו שמוטל על האח לעשות מיצוות חליצה קודם האפשרות לייבם ומונע עשיית ייבום. שני עדים כי מנהיגי ההלכה קבעו שיש סיבה שאין הלכה כרב מאיר למשל הוא אמר שצריך שלושה דיינים אבל די בשני עדים.--גמרא: מאי טעמא משום לא תעשה שיש בו כרת [ג,ב] עשה לא דחי וכול שאינה [ג,א] עולה לייבום אינה עולה
לחליצה [הערה: כאן תיקנתי את הסדר, להקדים את הסיבה, למרות שהם איחרו בדף ג' עמוד ב] :חלצה בלילה: מאי טעמא כי חליצה כתחילת [קד, א] דין דמיא ורק ביום [הערה: נמצא שכבוד המורשת גורם לקצר כמאתיים עמודים ולהחליף אותם בדברי אבא שאול כאשר הדגמתי ואילו כיבדו את המורשת היהודית יכלו רק בקצרה להסביר בקצרה כנזכר, כדי לקיים את השיטה של המורשת לעולם ללמד קצר ולמען להגיע מהר לדין חליצה אשר חשוב להקדים לפי המסורת ההלכתית כי מיצוות חליצה קודמת אבל רבני היהדות מזלזלים בכמה פרטי המורשת דווקא באופן שמאחרים דין חליצה אשר המוסרת לימדה להקדים
!!
כי הכריעו כדברי אבא שאול שאמר "מיצוות חליצה קודמת" כנזכר אך מזלזלים במורשת היהודית ורגילים להדפיס באופן שמאחרים אחרי מאתיים עמודים בפרק שנים עשר אחרי מאתיים עמודים. ובכלל יכלו להקדים חליצה כי מיצוות חליצה קודמת וגרוע עוד יותר כי איחרו בגלל דברים שיכלו לקצר כי אין לדון בכול פרטי המשנה שלא מעשי אלא לקצר כדי להגיע מהר למשנה של מיצוות חליצה ולהתחיל לדון בחליצה ולהחליף מאתיים עמודים כנזכר בדיון קצר כדי לקיים את השיטה של המורשת היהודית לעולם ללמד קצר.
ומה השורה התחתונה

?
כבוד המורשת גורם לקצר כמאתיים עמודים, ולהחליף בהסבר קצר כאשר הדגמתי, כדי להגיע מהר לדברי רב אלעזר של חליצה בלילה, ורק לקצר מעט בתור תחליף למען לא לאחר את הדין של חליצה בלילה כי חליצה הדבר שאמרו להקדים.
ומה קשר לברית מילה
??
כי כבר הגדירו שופטים שהנושא אישה נוספת, שבתחילת מסכת יבמות הפגומה, אין הגנה של "חופש דת" עבור מעשה כי מחוץ למסגרת המוסר, וגרוע מאשה נוספת הוא מעשה בלי תנאים של ניתוח של כריתת חלק בריא מגוף של תינוק בריא, כאילו כורת סרטן, אומנם בלי התנאים של ניתוח של הסרת נזק אלא מחוץ למסגרת וגרוע וחמור מאשה נוספת שגם אין הגנה של חופש הדת על מעשים שנוגדים את המוסר אלא הרוצה להתפלל יתפלל לבדו ולא בקבוצה כדי לא להעביר מחלה מסוג "שאפילו מי שנרפא ממנו לפעמים נשאר נזק" ולמרות שהרבה זקנים מתו, ההלכה עצמה קבעה "חוששים לחיי שעה" לפי ההלכה ובסיבה זו אין להתפלל אלא ביחיד ולא בקבוצה בזמן שיש מחלה מסוג הנזכר כי חוששים לחיי שעה. כידוע ההלכה אסרה אפילו "לסגור את העין של המת" כי חוששים שלא מת עדיין ונקרא חוששים לחיי שעה וכאשר רבני היהדות לו חוששים לחיי שעה של הזקנים, ואומרים ואמרו להקהל ולהאסף ולהתכנס בבית כנסת להתפלל בקבוצה של עשרה, בעת מחלה מהסוג הנזכר, הם מזלזלים יותר מחילוני פשוט, במורשת היהודית יותר מחילוני שפושט לא מעניין אותו אך רבני היהדות בזדוניות מתעלמים מהמקורת ונחשף שרק משקרים כאילו מכבדים אומנם כבוד המורשת שונה מאוד מהדתיים והחרדים בדור שלנו ומה-ספרים המאוחרים כאשר הדגמתי.

למען שקיפות יש קישור לשיקולים ולמבוא

www.rabbinoam.bloger.co.il/315570/

שם