From Where Does Torah Go Out? Not Zion!

(ג) וְֽהָלְכ֞וּ עַמִּ֣ים רַבִּ֗ים וְאָמְרוּ֙ לְכ֣וּ ׀ וְנַעֲלֶ֣ה אֶל־הַר־יְהוָ֗ה אֶל־בֵּית֙ אֱלֹהֵ֣י יַעֲקֹ֔ב וְיֹרֵ֙נוּ֙ מִדְּרָכָ֔יו וְנֵלְכָ֖ה בְּאֹרְחֹתָ֑יו כִּ֤י מִצִּיּוֹן֙ תֵּצֵ֣א תוֹרָ֔ה וּדְבַר־יְהוָ֖ה מִירוּשָׁלִָֽם׃

(3) And many peoples shall go and say: ‘Come ye, and let us go up to the mountain of the LORD, To the house of the God of Jacob; And He will teach us of His ways, And we will walk in His paths.’ For out of Zion shall go forth the law, And the word of the LORD from Jerusalem.

משנה שכיר - מועדים בין המצרים גזרות תתנ"ו באשכנז

מסע הצלב הראשון עבר בגרמניה בקיץ 1096 [תתנ"ו], ובכך התחיל פרק הדמים הראשון בתולדות יהודי גרמניה.

במהלך כמה חודשים נחרבו כל הקהילות המפוארות בגרמניה - גרמניה המפורסמת שממנה אמרו בימים ההם 'כי מאשכנז תצא תורה ודבר ה''

ספר הישר (חלק התשובות) סימן מו

גם בני בארי שהיו קורין עליהן כי מבארי תצא תורה ודבר ה' מאוטרנט הם נוהגין כמוני

שו"ת הרא"ש כלל פה סימן י

כדאמרינן (שבועות ל:): מניין לדיין שיודע בדין וכו'.

זה נראה לי לפי עניות דעתי ולפי מיעוט הספרים בארץ הזאת, ורבינו יורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו, כי ממך תצא תורה ודבר ה' מבית מדרשך

שו"ת הריב"ש סימן שעו

בכבוד החכמים הצרפתים והאשכנזים, מה עזרת ללא כח. ומי עור, כהתה עינו, מראות באור פני חכמתם. עדיין לא הגעת לחצי כבוד; לשליש ולרביע.כי מצרפת תצא תורה, ודבר ה' מאשכנז. ומימיהם אנו שותים, והם פירשו לנו כל סתום. ובלעדיהם, היה התלמוד כדברי הספר החתום

שו"ת הר"ן סימן מג

על הכל יעמוד רבנו ויאיר נתיבנו בזה כי ממנו תצא תורה.

שו"ת באר משה כליל תפארת חלק א סימן יא

כי מאיתו תצא תורה ודבר ד' זו הלכה הנני מוכן לעשות כפקודת המלך מאן מלכי רבנן.

שו"ת מבי"ט חלק ג סימן פו

אמרו יורנו רבי' כי ממנו תצא תורה ודבר ה' להאיר אפל' מבוכתינו ושכרו כפול מן השמים

שו"ת מהרש"ך חלק ד סימן עט

ועתה יורנו המורה לצדקה כי ממנו תצא תורה ודבר ה'

שו"ת נבחר מכסף חלק חושן משפט סימן קא

שמע הנודר ונתרצה בודאי גילה דעתו שכאשר נדר לא"י סתם היה בדעתו על צפת תוב"ב כי מצפת תצא תורה זה לנו קרוב למאה שנה שהיתה עיר מושב עד לחכמים וממנה יתד פינה להורות לבנ"י שיצאו כמה מורי הוראות בתורה ועשתה והצליחה וחזר בשנה השנית לשלוח הספקתם כפעם בפעם וכיון שכן זכו באותם מעות הת"ח שבצפת

שו"ת תורת אמת סימן סח

שהואיל שהוציא ראובן הנז' הצנו' שלו במקום אחר והוציא הבית הכבוד והצנור משם ועשה אותם במקום אחר שבודאי שאביו יעקב מנע אותו או קנאו ממנו ונאבד השטר עתה יבא דבר המלך מאן מלכי רבנן ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי ממנו תצא תורה ודבר ה' הדין עם מי