Sex with the Rabbis
אמר רבי יצחק אמר רבי אמי אשה מזרעת תחילה יולדת זכר איש מזריע תחילה יולדת נקבה שנאמר (ויקרא יג, כט) אשה כי תזריע וילדה זכר

“R. Isaac citing R. Ammi stated: If the woman emits her semen first she bears a male child; if the man emits his semen first she bears a female child; for it is said, If a woman emits semen and bear a man-child

אמר רבי יוחנן בן דהבאי ארבעה דברים סחו לי מלאכי השרת חיגרין מפני מה הויין מפני שהופכים את שולחנם אילמים מפני מה הויין מפני שמנשקים על אותו מקום חרשים מפני מה הויין מפני שמספרים בשעת תשמיש סומין מפני מה הויין מפני שמסתכלים באותו מקום

Rabbi Yochanan Ben Dehavai said: The ministering angels told me four things:

1) why are there lame people? Because they "overturn their tables" (described by commentators as either anal sex or vaginal penetration from behind)

2) Why are there mute people? Because they kiss "that place"

3) Why are there people who are both mute and deaf? Because they converse at the time of sex.

4) Why are there blind people? Because they gaze at "that place"

{The "they" is referring to the father, with the consequences being the varying handicaps described}

בניך יפיפין ביותר אמרה להן אינו מספר עמי לא בתחלת הלילה ולא בסוף הלילה אלא בחצות הלילה וכשהוא מספר מגלה טפח ומכסה טפח ודומה עליו כמי שכפאו שד ואמרתי לו מה טעם ואמר לי כדי שלא אתן את עיני באשה אחרת ונמצאו בניו באין לידי ממזרות לא קשיא הא במילי דתשמיש הא במילי אחרנייתא אמר רבי יוחנן זו דברי יוחנן בן דהבאי אבל אמרו חכמים אין הלכה כיוחנן בן דהבאי אלא כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה משל לבשר הבא מבית הטבח רצה לאוכלו במלח אוכלו צלי אוכלו מבושל אוכלו שלוק אוכלו וכן דג הבא מבית הצייד אמר אמימר מאן מלאכי השרת רבנן דאי תימא מלאכי השרת ממש אמאי אמר רבי יוחנן אין הלכה כיוחנן בן דהבאי הא אינהו בקיאי בצורת הולד טפי ואמאי קרו להו מלאכי השרת דמצייני כמלאכי השרת ההיא דאתאי לקמיה דרבי אמרה לו רבי ערכתי לו שולחן והפכו אמר לה בתי תורה התירתך ואני מה אעשה ליך ההיא דאתאי לקמיה דרב אמרה לו רבי ערכתי לו שולחן והפכו אמר מאי שנא מן ביניתא ולא תתורו אחרי לבבכם מכאן אמר רבי אל ישתה אדם בכוס זה ויתן עיניו בכוס אחר אמר רבינא לא נצרכא אלא דאפילו שתי נשיו וברותי מכם המורדים והפושעים בי אמר רבי לוי אלו בני תשע מדות בני אסנ"ת משגע"ח בני אימה בני אנוסה בני שנואה בני נידוי בני תמורה בני מריבה בני שכרות בני גרושת הלב בני ערבוביא בני חצופה איני והאמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל אדם שאשתו תובעתו הויין לו בנים שאפילו בדורו של משה רבינו לא היו כמותם שנאמר הבו לכם אנשים חכמים ונבונים וכתיב ואקח את ראשי שבטיכם ולא כתיב נבונים וכתיב יששכר חמור גרם וכתיב מבני יששכר יודעי בינה לעתים ההיא דמרציא ארצויי: הדרן עלך ואלו מותרין מתניתין ארבעה נדרים התירו חכמים נדרי זרוזין ונדרי הבאי ונדרי שגגות ונדרי אונסין נדרי זרוזין כיצד היה מוכר חפץ ואמר קונם שאיני פוחת לך מן הסלע והלה אומר קונם שאיני מוסיף לך על השקל

Is it really true that conversing is forbidden during sex? A challenge is raised! They asked Imma Shalom (the wife of Rabbi Eliezer and the sister of Rabban Gamliel):

Are your children exceedingly beautiful?

She answered them: My husband "converses" neither at the beginning of the night nor at the end of the night, but rather in the middle of the night. And when he "converses," he only reveals a tefach and covers a tefach (he only exposes the minimal amount of nakedness during sex, otherwise remaining clothed).

And when I asked him, "what is the reason," he said to me, "so that I do not set my eyes on another woman..."

How is it so that Imma Shalom and Rabbi Eliezer conversed during sex and that Yochanan Ben Dahavai forbade it? Imma Shalom is referring to conversation about sex, while Ben Dahavai is speaking about conversation on other things.

Rabbi Yochanan said: These are the words (seen above) of Yochanan Ben Dahavai. But the sages say: The law does not follow Yochanan Ben Dahavai. Rather, whatever a man wants to do with his wife, he may do. An analogy may be drawn to meat that comes from the butcher's store: if one wants to eat it with salt, he may do so. If one wants to eat it roasted, he may do so. If one wants to eat it cooked, he may do so. if one wants to eat it stewed, he may do so.

Rabbi Shmuel Bar Nachmani said in the name of Rabbi Yochanan:

Any man whose wife propositions him, will have children the like of whom did not exist even in the generation of Moses.