Shulchan Aruch, Choshen Mishpot 155:36
שולחן ערוך חושן משפט סימן קנה סעיף לו
ק] יז במה דברים אמורים, בשאר נזקים, חוץ מארבע שהם העשן וריח בית הכסא קא] ואבק וכיוצא בו ונדנוד הקרקע, שכל אחד מאלו אין לו חזקה, ואפילו שתק כמה שנים הרי זה חוזר וכופהו להרחיק. הגה: [יט] קב] {עט} ואפילו סמך סב) קודם שבא לשם דבר הניזק (טור בשם הרא"ש ור"ת והרמב"ם). קג] מיהו אם זכו שניהן בשל הפקר, כל הקודם, זכה, ואין השני אחריו יכול למחות בו. (ריב"ש סימן שכ"ב). קד] וכן היזק ראיה במקום שצריך מחיצה, {פ} כגון סג) חצר השותפין שיש בו דין חלוקה, יש לכל אחד מהם לכוף את חבירו לבנות הכותל באמצע, כדי שלא יראהו חבירו בשעה שמשתמש בחלקו; ומאחר שממילא הם מזיקים זה את זה בלי עשיית שום מעשה, אין להם חזקה אלא אע"פ שעמדו כך שנים רבות בלא מחיצה כופהו לעשות מחיצה בכל עת שירצה. ולמה שינו נזיקין אלו משאר נזיקין, לפי שאין דעתו של אדם סובלת נזיקין אלו, וחזקתו שאינו מוחל, שהזיקו היזק קבוע. [כ] קה] ואם סד) קנו מידו קו] שמחל בנזיקין אלו (סה) קז] {פא} או שמכרן לו או נתנן לו) (טור בשם ר"י והרא"ש וב"י בשם הרשב"א), אינו יכול לחזור בו
…All four of these damages [smoke, bad odors, dust [particulates] and groundshaking] are exempt from hazaka (The principle in Jewish law that once an action has been established three times (in this case, for three years), the action becomes legally normative.). Even if a neighbor tolerated them for a number of years, he can always change his mind and force the owner [of the source of these damages] to distance them from him. [Translation by Dr. Akiva Wolff]

Suggested Discussion Questions:

How does Jewish tradition rank the importance of aesthetic quality (whether something is beautiful or smells nice) as compared to health?

Do you agree with this ranking?

How could this apply to modern challenges related to environmental damage?

Time Period: Medieval (Geonim through the 16th Century)