Kitzur Shulchan Aruch, 193:1, 12
1 א
קיצור שולחן ערוך, קצג:א, יב
2ב
כשחלה האדם מצוה על כל אדם לבקרו, שכן מצינו בהקדוש ברוך הוא שמבקר חולים, כמו שדרשו רבותינו זכרונם לברכה בפסוק וירא אליו ה' באלוני ממרא, מלמד שבא אליו לבקר החולה. הקרובים והחברים שרגילים ליכנס לביתו תמיד, המה הולכים לבקרו מיד כששמעו שהוא חולה, אבל הרחוקים שאינם רגילים בביתו לא יכנסו מיד כי היכי דלא ליתרע מזליה להטיל עליו שם חולה, ואינם נכנסים עד לאחר שלשה ימים, ואם קפץ עליו החולי גם הרחוקים נכנסים מיד, אפילו הגדול ילך לבקר את הקטן ואפילו כמה פעמים ביום, וכל המוסיף הרי זה משובח, ובלבד שלא יהיה לטורח על החולה. השונא לא יבקר שונאו החולה ולא ינחמו כשהוא אבל, שלא יחשוב ששמח לאידו אבל מותר ללותו, וליכא למיחש שיאמרו כי הוא שמח לאידו, באשר זהו סוף כל אדם...מבקרין חולה אינו יהודי מפני דרכי שלום.
When a person becomes sick, it is the duty of every one to visit them; for we find that the Holy Blessed One visits the sick. As our Rabbis, of blessed memory, explained the verse: “And the Lord appeared unto him in the planes of Mamre” (Genesis 18:1), from this is inferred that God came to visit Abraham because he was sick. Relatives and friends who are accustomed to visit the sick person's house often should visit as soon as they hear of the sickness. But acquaintances who do not visit regularly should not call immediately, but should wait until three days have elapsed, in order not to spoil the sick person's chance of recovery by casting upon them the designation of an invalid. If, however, one became suddenly ill, even acquaintances should visit immediately. Even a great person should visit a less important person, even many times during the day. One who visits the sick frequently is praiseworthy, providing that their presence should not become troublesome to the invalid. A person should not visit their enemy who is sick and should not comfort their enemy in mourning, for the enemy may think that he rejoices at his calamity. One may, however, attend their enemy's funeral and should not apprehend that people would think that he rejoices at the enemy's downfall, since this is the end of every mortal...The non-Jew should be visited during his illness for the sake of peace. [AJWS translation]
3 ג

Suggested Discussion Questions:

1. Why does the Kitzur Shulchan Aruch emphasize the degree to which one must visit the sick?

2. How does a sick person experience their illness? Why is visiting them so important?

4 ד
Time Period: Modern (Spinoza through post-WWII)