Ibn Ezra, Deuteronomy 32:1
אבן עזרא, במדבר לב:א
האזינו. כבר פירשתי בספרי כי מלת האזינו מגזרת אזן כאילו אמר הטו אזן וכבר הודעתיך שהגאון אמר, כי טעם השמים - המלאכים. וטעם הארץ - אנשי הארץ. או עדות הגשם היורד מן השמים והארץ תתן יבולה והנכון בעיני כי העיקר בעבור היותם עומדים לעולם וכן שמעו הרים גם אבן יהושע ושם כתוב כי היא שמעה וכבר רמזתי לך על נשמת האדם שהיא אמצעות בין הגבוהים לשפלים והיא תדמה הכל על צורת היכלה. ואף כי להבין גם היושבת בהיכל. על כן תגביה השפלים ותשפיל הגבוהים:
Ha’azinu- I already explained in the Sifrei that the word Ha’azinu is from the word “ozen” (ear), meaning to say ‘turn an ear.’ And I already informed you, that the wise one teaches, ‘heavens’ is referring to the angels. And ‘earth’ is referring to the people who live on the Earth. Or [it refers to] the testimony of rain which falls from the heavens and the Earth giving forth its produce. In my opinion, the main point is that they [the Heavens and Earth] are eternal, similar to “hear, O mountains” (Micah 6:2), and “the stone of Joshua” (Joshua 24:27), where it says that is ‘heard’. And I already hinted to you that the human soul is a mediator between the high and the low, representing all in the image of it chambers. And to understand also what presides in those chambers, “one who lifts up the lowly and lowers the lofty.” [translation by Sareet Benayahu]

Suggested Discussion Questions:

What does it mean that the Heavens and the Earth are "eternal"? Do you think this is true?

Time Period: Medieval (Geonim through the 16th Century)