Shulchan Arukh, Orach Chayim
Loading...טעינה...
Loading...טעינה...
Loading...טעינה...
Siman 113קי״ג
1 א

דיני הכריעות בי"ח ברכות ובו ט' סעיפים:
אלו ברכות ששוחין בהם באבות תחלה וסוף ובהודאה תחלה וסוף ואם בא לשחות בסוף כל ברכה או בתחלתה מלמדין אותו שלא ישחה אבל באמצעיתן יכול לשחות:

(In the Shemoneh Esrei,) These are the blessings at which we bow: in Avot, at the beginning and at the end; in Modim, at the beginning and at the end. And if you come to bow at the end of every blessing or at the beginning, we teach him to not bow but in the middle, one can bow....

2 ב

הנוהגים לשחות בר"ה וי"ה כשאומרים זכרנו ומי כמוך צריכים לזקוף כשמגיעים לסוף הברכה: הגה ואע"ג דבאבות כורע בסוף הברכה מכל מקום צריך לזקוף מעט בסוף זכרנו כדי שיהא נראה שחוזר וכורע משום חיוב (ד"ע לפי הטור):

3 ג

הכורע בוכל קומה לפניך תשתחוה או בולך אנחנו מודים או בהודאה דהלל וברכת המזון הרי זה מגונה (פי' שאין לכרוע אלא במקום שתקנו חכמים):

4 ד

המתפלל צריך שיכרע עד שיתפקקו כל חוליות שבשדרה ולא יכרע באמצע מתניו וראשו ישאר זקוף אלא גם ראשו יכוף כאגמון:

One who is praying, he needs to bend until all the veterbre in his spine are bent. He should not bow from his hips, his head should stay straight and submissive.

5 ה

ולא ישחה כל כך עד שיהיה פיו כנגד חגור של מכנסים ואם הוא זקן או חולה ואינו יכול לשחות עד שיתפקקו כיון שהרכין (פי' שהשפיל) ראשו דיו מאחר שניכר שהוא חפץ לכרוע אלא שמצער עצמו:

One should not bow too much until his mouth is opposite his belt (of his pants). If he is sick or old and cannot bow, he should humble his head, thats enough. Because it is clear that he wants to bow but it is too painful

6 ו

כשהוא כורע יכרע במהירות בפעם אחת וכשהוא זוקף זוקף בנחת ראשו תחלה ואחר כך גופו שלא תהא עליו כמשאוי:

When he bows, it should be once and speedy and when he straightens up, he should straighten comfortably with his head up first and after his body so it does not look like a burden.

7 ז

כשכורע כורע בברוך וכשזוקף זוקף בשם:

When he bows, bow at "baruch" and stand up at Hashem's name

8 ח

המתפלל ובא כנגדו עכו"ם ויש לו שתי וערב בידו והגיע למקום ששוחין בו לא ישחה אע"פ שלבו לשמים:

When one is praying and a person who worships stars is standing in front of you and he is holding an idol, and the person praying got the point where he needs to bow, he should not bow even though his heart is towards the heavens

9 ט

אין להוסיף על תאריו של הקב"ה יותר מהאל הגדול הגבור והנורא ודוקא בתפלה מפני שאין לשנות ממטבע שטבעו חכמים אבל בתחנונים או בקשות ושבחות שאדם אומר מעצמו לית לן בה ומ"מ נכון למי שירצה להאריך בשבחי המקום שיאמר אותו בפסוקים: