פרסומי ניסא

מה הוא פרסומי ניסא בשבלך? מה הוא הנס? מה זה לפרסם הנס? למי אנו מפרסמים הנס?

האם להדליק נרות בפייסבוק זה לפרסם

מה הוא הנס של חנוכה

איך העבודה הרבנית שלי עוזר לי לפרסם הנס

תלמוד בבלי מסכת שבת דף כד עמוד א

איבעיא להו: מהו להזכיר של חנוכה בברכת המזון? כיון דמדרבנן הוא - לא מדכרינן, או דילמא: משום פרסומי ניסא מדכרינן? - אמר רבא אמר רב סחורה אמר רב הונא: אינו מזכיר, ואם בא להזכיר - מזכיר בהודאה. רב הונא בר יהודה איקלע לבי רבא, סבר לאדכורי בבונה ירושלים. אמר להו רב ששת: כתפלה, מה תפלה - בהודאה, אף ברכת המזון - בהודאה.

תוספות מסכת שבת דף כד עמוד א

מהו להזכיר של חנוכה בברכת המזון - בתפלה פשיטא ליה דמזכיר משום דתפלה בצבור הוא ואיכא פרסומי ניסא אבל בברכת המזון שבבית ליכא פרסומי ניסא כולי האי.

תלמוד בבלי מסכת מגילה דף ג עמוד ב
בעי רבא: מקרא מגילה ומת מצוה הי מינייהו עדיף? מקרא מגילה עדיף משום פרסומי ניסא, או דלמא מת מצוה עדיף - משום כבוד הבריות? בתר דבעיא הדר פשטה: מת מצוה עדיף. דאמר מר: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה

שו"ת שבות יעקב חלק ב סימן מ (רבי יעקב ריישר 1661-1733, פרג)

מי שרגיל להתפלל ערבית עם הציבור איך ינהוג עצמו בחנוכה יתפלל ערבית קודם שהוא תדיר או פרסומי ניסא עדיף.

תשובה הנה אף שדין זה פשוט (באו"ח/ בסי' תרע"ב ס"ק ה') במגן אברהם שכתב וז"ל ונראה לי דמי שלא התפלל מעריב מדליק קודם ואינו צריך זמן כל כך דליכא למיחש שמא ישכח מעריב. וכך כתוב בכנסת הגדולה שהוא נוהג כן עכ"ל. המגן אברהם אכן בשוירי /בשיירי/ כנסת הגדולה כתב הוא עצמו וז"ל בימי בחרותי הייתי נוהג להדליק אחר תפלת ערבית ואחר כך נהגתי להדליק קודם ערבית, וכשראיתי דברים אלו חזרתי למנהגי להדליק אחר תפלת ערבית עכ"ל. וכן נראה לי עיקר לדינא דודאי תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם. ואף על גב דאיכא פרסומי ניסא אפילו הכי תדיר קודם. .