Parshat Nazir, נשא פרק ו

(ב) דַּבֵּר֙ אֶל־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְאָמַרְתָּ֖ אֲלֵהֶ֑ם אִ֣ישׁ אֽוֹ־אִשָּׁ֗ה כִּ֤י יַפְלִא֙ לִנְדֹּר֙ נֶ֣דֶר נָזִ֔יר לְהַזִּ֖יר לַה'׃

(2) Speak unto the children of Israel, and say unto them: When either man or woman shall clearly utter a promise, the vow of a Nazir, to consecrate himself unto the Hashem.

(א) כי יפלא. יפריש למה נסמכה פרשת נזיר לפרשת סוטה, לומר לך שכל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין, שהוא מביא לידי ניאוף:

The Sota topic is next to the Nazir topic - for one who sees a Sota "blow up", should become a Nazir. (because drunkenness leads to sin.)

(ב) נדר נזיר. אין נזירה בכל מקום אלא פרישה, אף כאן שפרש מן היין:

Nazir=means to separate. because he's separating from wine.

(א) יפלא. יפריש או יעשה דבר פלא כי רוב העולם הולכים אחר תאותם

Yafli-means separate or astonish. cuz most ppl try n get more pleasure. HE separates from them. we're astonished at him!

(ג) להזיר לה' להפריש עצמו מכל אלה למען יהיה כלו לה' להתעסק בתורתו וללכת בדרכיו ולדבקה בו:

(3) 'להזיר לה, to separate himself from all the pleasures in order to devote himself exclusively to the service of Hashem, to study His Torah and practice walking in His ways.

(א) איש או אשה כי יפליא לנדור נדר נזיר להזיר לה'. אע"פ שכבר השוה אשה לאיש לכל עונשין שבתורה, מ"מ פרט כאן אשה כי לכך נסמכה פר' נזיר לפר' סוטה לומר לך שכל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין, (סוטה ב) וזה שייך יותר בנשים מבאנשים כי מסתמא הנשים יזירו מן היין. וא"ת הל"ל כי יפליאו שהרי עם שניהם הוא מדבר כדרך שנאמר (ה.ו) איש או אשה כי יעשו וגו'. אלא לפי שהיין מזיק יותר לנשים תשושי כח מלאנשים גבורי כח ואם אשה תזיר מן היין אין הדבר פלא כל כך... אבל האיש ודאי מפליא לעשות אם יזיר מן היין כי חזק הוא ממנו לכך נאמר כי יפליא.

What is the Kli Yakar's question on the lashon haPassuk?____________________

___________words:

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

רבינו בחיי

או יהיה נזיר מלשון נזר..והוא ענין עטרה וכתר מלכות ונקרא בשם הזה על שם שהוא מלך מולך על התאווה

הפך משאר בני העולם שהם עבדי התאוות

What does the word נזיר come from, according to Rabeinu Bechay, and why?

_________________________________________________________

_________________________________________________________